Etnografía escolar del celular como un recurso para la construcción de espacios de fuga.
This paper socializes the results of an ethnographic research that approach the cellphone use as a lens to analyze the teenager’s socialization dynamics in a private School of Bogotá. To this end, interactions within and outside the classroom were considered, encompassing both regulated and informal...
- Autores:
-
Hernández Silva, Daniela
- Tipo de recurso:
- Article of investigation
- Fecha de publicación:
- 2018
- Institución:
- Universidad Sergio Arboleda
- Repositorio:
- Repositorio U. Sergio Arboleda
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usergioarboleda.edu.co:11232/1295
- Acceso en línea:
- https://doi.org/10.22518/usergioa/jour/ccsh/2018.1/a11
http://hdl.handle.net/11232/1295
- Palabra clave:
- Tecnología educativa
Teléfonos celulares en la educación
Teléfonos celulares - Uso pedagógico
Educational technology
Cellphones in education
Cellphones - Pedagogical use
socialización
escuela
regulación
celulares
espacios de fuga
adolescentes
socialization
school
regulation
cellphone
escape spaces
teenagers
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO)