Etnografía escolar del celular como un recurso para la construcción de espacios de fuga.

This paper socializes the results of an ethnographic research that approach the cellphone use as a lens to analyze the teenager’s socialization dynamics in a private School of Bogotá. To this end, interactions within and outside the classroom were considered, encompassing both regulated and informal...

Full description

Autores:
Hernández Silva, Daniela
Tipo de recurso:
Article of investigation
Fecha de publicación:
2018
Institución:
Universidad Sergio Arboleda
Repositorio:
Repositorio U. Sergio Arboleda
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usergioarboleda.edu.co:11232/1295
Acceso en línea:
https://doi.org/10.22518/usergioa/jour/ccsh/2018.1/a11
http://hdl.handle.net/11232/1295
Palabra clave:
Tecnología educativa
Teléfonos celulares en la educación
Teléfonos celulares - Uso pedagógico
Educational technology
Cellphones in education
Cellphones - Pedagogical use
socialización
escuela
regulación
celulares
espacios de fuga
adolescentes
socialization
school
regulation
cellphone
escape spaces
teenagers
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO)