Competencias TIC de los docentes de matemáticas en el marco del modelo TPACK: valoración desde la perspectiva de los estudiantes.
The TPACK model intends to group the types of knowledge that teachers need to master in order to integrate ICT into the classroom appropriately. The article aimed to know the students' perception of the ICT competencies of mathematics teachers in the context of the TPACK framework. The study us...
- Autores:
-
Arévalo Duarte, Mayra Alejandra
García García, Miguel Ángel
Hernández Suárez, César Augusto
- Tipo de recurso:
- Article of investigation
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Universidad Sergio Arboleda
- Repositorio:
- Repositorio U. Sergio Arboleda
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usergioarboleda.edu.co:11232/1361
- Acceso en línea:
- https://doi.org/10.22518/usergioa/jour/ccsh/2019.1/a07
http://hdl.handle.net/11232/1361
- Palabra clave:
- Profesores de matemáticas - Pruebas de aptitud
Tecnología educativa - Pruebas de aptitud
Matemáticas - Enseñanza con ayuda de computadores
Mathematics teachers - Ability - Testing
Educational technology - Ability - Testing
Mathematics - Teaching with the help of computers
technological pedagogical content knowledge - TPACK
teacher competencies
ICT
pedagogical practice
mathematics teaching
student.
conocimiento tecnológico pedagógico del contenido – TPACK,
competencias del docente
TIC
práctica pedagógica
enseñanza de las matemáticas
estudiante
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO)