El conocimiento objetivo como base para la educación según Karl R. Popper
The book entitled Objective Knowledge, was published in 1972. There, Popper collects a series of articles where he deals with the theory of knowledge. From these, it is possible to reconstruct the foundation for a critical education. This text aims to identify conceptual elements that relate to the...
- Autores:
-
Piñeros Veloza, Ivonne Patricia
- Tipo de recurso:
- Article of investigation
- Fecha de publicación:
- 2014
- Institución:
- Universidad Sergio Arboleda
- Repositorio:
- Repositorio U. Sergio Arboleda
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usergioarboleda.edu.co:11232/574
- Acceso en línea:
- https://doi.org/10.22518/16578953.149
http://hdl.handle.net/11232/574
- Palabra clave:
- Pedagogía crítica
Racionalismo
Popper, Karl L
racionalismo crítico
conocimiento objetivo
teoría de la educación
filosofía de la educación
espíritu crítico
critical rationalism
objective knowledge
theory of education
philosophy of education
critical spirit
democracy
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO)