El conocimiento objetivo como base para la educación según Karl R. Popper

The book entitled Objective Knowledge, was published in 1972. There, Popper collects a series of articles where he deals with the theory of knowledge. From these, it is possible to reconstruct the foundation for a critical education. This text aims to identify conceptual elements that relate to the...

Full description

Autores:
Piñeros Veloza, Ivonne Patricia
Tipo de recurso:
Article of investigation
Fecha de publicación:
2014
Institución:
Universidad Sergio Arboleda
Repositorio:
Repositorio U. Sergio Arboleda
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usergioarboleda.edu.co:11232/574
Acceso en línea:
https://doi.org/10.22518/16578953.149
http://hdl.handle.net/11232/574
Palabra clave:
Pedagogía crítica
Racionalismo
Popper, Karl L
racionalismo crítico
conocimiento objetivo
teoría de la educación
filosofía de la educación
espíritu crítico
critical rationalism
objective knowledge
theory of education
philosophy of education
critical spirit
democracy
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO)