Aportes de la concepción pedagógica de Francisco Ruiz Sánchez para una teoría motivacional perfectiva.
The present work aimed to indicate some aspects for understanding motivation from the dynamic fullness, that is, from the very purpose of the educational event. This re-search analyzes human motivation during the learning process in the light of the anthro-pological thought of Francisco Ruiz Sánchez...
- Autores:
-
Di Marco, María Elisa
Portela, Analía Inés
González, Mariela Lourdes
Boarini, María Gisella
Difabio de Anglat, Hilda Emilia
- Tipo de recurso:
- Article of investigation
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Universidad Sergio Arboleda
- Repositorio:
- Repositorio U. Sergio Arboleda
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usergioarboleda.edu.co:11232/1363
- Acceso en línea:
- https://doi.org/10.22518/usergioa/jour/ccsh/2019.1/a09
http://hdl.handle.net/11232/1363
- Palabra clave:
- Motivación en educación
Motivación (Psicología)
Psicología del aprendizaje
Ruiz Sánchez, Francisco -Pensamiento filosófico
Ruiz Sánchez, Francisco - Crítica e interpretación
Plenitud dinámica
Motivation in education
Motivation (Psychology)
Learning, psychology of
Ruiz Sánchez, Francisco -Philosophical thought
Ruiz Sánchez, Francisco - Criticism and interpretation
dynamic fullness
motivation
perfective objects
methodology
plenitud dinámica
motivación
objetos perfectivos
metodología
conciencia valorativa
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO)