The implementation of experiential teaching practices for the development of english vocabulary in a group of second grade students from a private institution in Cartago

Las prácticas de enseñanza experiencial conducen a situaciones de la vida real que permiten a los alumnos ser participantes activos en sus propias experiencias y en el proceso de aprendizaje. Sin embargo, existe una falta de interés por parte de los docentes en el uso e implementación de estas práct...

Full description

Autores:
Guevara Rodriguez, Luisa Fernanda
Loaiza Martinez, Laura Victoria
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2023
Institución:
Universidad Tecnológica de Pereira
Repositorio:
Repositorio Institucional UTP
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.utp.edu.co:11059/14810
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11059/14810
https://repositorio.utp.edu.co/home
Palabra clave:
420 - Inglés e inglés antiguo
Enseñanza del inglés como segunda lengua
Prácticas de enseñanza experiencial
Enseñanza de idiomas en instituciones privadas
Aprendizaje experiencial
Prácticas docentes
Vocabulario en inglés
Jóvenes estudiantes
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
id UTP2_b593154af902f58fe36090ccce9b8c42
oai_identifier_str oai:repositorio.utp.edu.co:11059/14810
network_acronym_str UTP2
network_name_str Repositorio Institucional UTP
repository_id_str
dc.title.eng.fl_str_mv The implementation of experiential teaching practices for the development of english vocabulary in a group of second grade students from a private institution in Cartago
title The implementation of experiential teaching practices for the development of english vocabulary in a group of second grade students from a private institution in Cartago
spellingShingle The implementation of experiential teaching practices for the development of english vocabulary in a group of second grade students from a private institution in Cartago
420 - Inglés e inglés antiguo
Enseñanza del inglés como segunda lengua
Prácticas de enseñanza experiencial
Enseñanza de idiomas en instituciones privadas
Aprendizaje experiencial
Prácticas docentes
Vocabulario en inglés
Jóvenes estudiantes
title_short The implementation of experiential teaching practices for the development of english vocabulary in a group of second grade students from a private institution in Cartago
title_full The implementation of experiential teaching practices for the development of english vocabulary in a group of second grade students from a private institution in Cartago
title_fullStr The implementation of experiential teaching practices for the development of english vocabulary in a group of second grade students from a private institution in Cartago
title_full_unstemmed The implementation of experiential teaching practices for the development of english vocabulary in a group of second grade students from a private institution in Cartago
title_sort The implementation of experiential teaching practices for the development of english vocabulary in a group of second grade students from a private institution in Cartago
dc.creator.fl_str_mv Guevara Rodriguez, Luisa Fernanda
Loaiza Martinez, Laura Victoria
dc.contributor.advisor.none.fl_str_mv Ramos Gallego, Dolly
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Guevara Rodriguez, Luisa Fernanda
Loaiza Martinez, Laura Victoria
dc.contributor.jury.none.fl_str_mv Ramos Gallego, Dolly
dc.subject.ddc.none.fl_str_mv 420 - Inglés e inglés antiguo
topic 420 - Inglés e inglés antiguo
Enseñanza del inglés como segunda lengua
Prácticas de enseñanza experiencial
Enseñanza de idiomas en instituciones privadas
Aprendizaje experiencial
Prácticas docentes
Vocabulario en inglés
Jóvenes estudiantes
dc.subject.lemb.none.fl_str_mv Enseñanza del inglés como segunda lengua
Prácticas de enseñanza experiencial
Enseñanza de idiomas en instituciones privadas
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv Aprendizaje experiencial
Prácticas docentes
Vocabulario en inglés
Jóvenes estudiantes
description Las prácticas de enseñanza experiencial conducen a situaciones de la vida real que permiten a los alumnos ser participantes activos en sus propias experiencias y en el proceso de aprendizaje. Sin embargo, existe una falta de interés por parte de los docentes en el uso e implementación de estas prácticas de enseñanza. Este estudio de caso de investigación cualitativa tuvo como objetivo analizar las prácticas de enseñanza utilizando el aprendizaje experiencial para enseñar vocabulario en inglés a jóvenes estudiantes. Este proyecto de investigación se realizó en un colegio privado de Cartago, con un grupo de segundo grado de 25 alumnos, y los datos se recogieron a través de fichas de observación y recuerdo estimulante. Así, a través de prácticas experienciales de enseñanza, los aprendices estuvieron activos e involucrados en las 10 sesiones en las que los jóvenes aprendices desarrollaron un dominio del vocabulario y la maestra tuvo la oportunidad de reflexionar sobre sus prácticas. Esta intervención y la implementación de prácticas didácticas experienciales incidieron en el proceso de aprendizaje de los estudiantes en cuanto a las actividades diseñadas y basadas en el contexto y las necesidades de los estudiantes.
publishDate 2023
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-08-24T15:59:13Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-08-24T15:59:13Z
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2023
dc.type.none.fl_str_mv Trabajo de grado - Pregrado
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
dc.type.coar.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.type.content.none.fl_str_mv Text
dc.type.driver.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
status_str acceptedVersion
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/11059/14810
dc.identifier.instname.none.fl_str_mv Universidad Tecnológica de Pereira
dc.identifier.reponame.none.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Tecnológica de Pereira
dc.identifier.repourl.none.fl_str_mv https://repositorio.utp.edu.co/home
url https://hdl.handle.net/11059/14810
https://repositorio.utp.edu.co/home
identifier_str_mv Universidad Tecnológica de Pereira
Repositorio Institucional Universidad Tecnológica de Pereira
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.references.none.fl_str_mv Algeo, J. (1999). The English language.
Baker, D. L., Basaraba, D. L., & Polanco, P. (2016). Connecting the present to the past: Furthering the research on bilingual education and bilingualism. https://www.jstor.org/stable/44668638
Breunig, M. (2017, february 5). Experientially Learning and Teaching in a Student-Directed Classroom. https://doi.org/10.1177/1053825917690870
Cameron, L. (2001). Teaching languages to young learners.
Dalton, C., & Seidlhofer, B. (1994). Pronuntiation.
Diamond, L., & Gutlohn, L. (2006). Teaching Vocabulary. http://www.readingrockets.org/article/9943
Ebert, S., Lockl, K., Weinert, S., Anders, Y., Kluczniok, K., & Rossbach, H.-G. (2013). Internal and external influences on vocabulary development in preschool children. School Effectiveness and School Improvement, 24(2), 138-154. 10.1080/09243453.2012.749791
Erazon Chezar, K. L., & Moreno Tique, J. (2018). El aprendizaje del inglés como lengua extranjera en adolescentes del Institut del Instituto Aismer International a tr o Aismer International a través del mét és del método experiencial odo experiencial de Kolb. Universidad de La Salle. https://ciencia.lasalle.edu.co/lic_lenguas/880
Garcia Sanchez, S., & Lujan García, C. (2016). Ubiquitous knowledge and experiences to foster EFL learning affordances. http://hdl.handle.net/10553/42122
Gross, M., Lopez, E., Buac, M., & Kaushanskaya, M. (2019). Processing of code-switched sentences by bilingual children: Cognitive and linguistic preditors. https://doi.org/10.1016/j.cogdev.2019.100821
Hatch, E., & Brown, C. (1994). Pronunciation.
Hiebert, E., & Kamil, M. (2005). Teaching and Learning Vocabulary: Bringing Research to Practice (1st ed ed.). https://doi.org/10.4324/9781410612922
Ka Yuk Chan, C. (2012). Exploring an experiential learning project through Kolb's Learning Theory using a qualitative research method. https://doi.org/10.1080/03043797.2012.706596
Mardianawati, L. (2012). Vocabulary Teaching Strategies Used by Teacher of Junior.
Ministerio de Educación Nacional. (2022). Para vivir en un mundo global. https://www.mineducacion.gov.co/1621/article-97500.html
Montgomery, D. (1997). Response Surface Methods and Other Approaches to Process Optimization.
Monticelli Garcia, V. R. (2017). Learning English in the elderly: An analysis of motivational factors and language learning strategies. http://dx.doi.org/10.15448/2178- 3640.2017.2.28264
Nunan, D. (1991). In Methods in Second Language Classroom-Oriented Research: A Critical Review. Studies in Second Language Acquisition (2nd ed., Vol. 13, pp. 249-274)
Organización de las Naciones Unidas para la Educación. (2021). Resources for Educators Quality Education.
Schmitt, N., & Schmitt, D. (2000). Vocabulary in language teaching
Sembiante, S., Bengochea, A., & Gort, M. (2019). "Want me to show you?": Emergent bilingual preschoolers' multimodal resourcing in show-and-tell activity. https://doi.org/10.1016/j.linged.2019.100794
Simon-Cerejido, G., & Mendez, L. (2018). Using Language-Specific and Bilingual Measures to Explore Lexical–Grammatical Links in Young Latino Dual-Language Learners.
Syafrizal, S., Masrupi, M., & Mauludah, I. (2019). The Impact of Experiential Learning Method And Vocabulary Mastery Toward Indonesian Students’ Reading Comprehension Through Animation Video. Journal for the Education of Gifted Young Scientists. http://dx.doi.org/10.17478/jegys.531412
Wilt, F. v. d., Bouwer, R., & Veen, C. v. d. (2021). https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2021.101522
Wiegerová Adriana, Teacher journal as a research instrument (research – the first year in the life in primary school through the eyes of novice teachers) [Czasopismo dla nauczycieli jako narzędzie badawcze (badania – pierwsze lata w szkole podstawowej oczami początkujących nauczycieli)]. Studia Edukacyjne nr 27, 2013, Poznań 2013, pp. 237-252. Adam Mickiewicz University Press. ISBN 978-83-232-2691-8. ISSN 1233-6688
Glaser, B. G. & Strauss, A. L. (1967). The discovery of grounded theory: strategies for qualitative research. En Aldine transaction A Division of Transaction Publishers New Brunswick (U.S.A.) and London (U.K.)
Sariakin, Muchsin, Abdullah, R., Daud, M., & Mutia, R. (2021). Teaching Vocabulary by Using Experiential Learning to The Students of MTsN 2 Banda Aceh. https://doi.org/10.32672/pic-mr.v4i1.3732
Davies, C., Finlay, L., & Bullman, A. (2000). Changing Practice in Health and Social Care.
Knutson, S. (2003). Experiential Learning in Second-Language Classrooms. 10.18806/tesl.v20i2.948
Kolb, D. (2015). Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development (2nd edition ed.).
Sariakin, Muchsin, Abdullah, R., Daud, M., & Mutia, R. (2021). Teaching Vocabulary by Using Experiential Learning to The Students of MTsN 2 Banda Aceh. https://doi.org/10.32672/pic-mr.v4i1.3732
van der Wilt, F., Bouwer, R., & van der Veen, C. (2021). Dialogic classroom talk in early childhood education: The effect on language skills and social competence. 10.1016/j.learninstruc.2021.101522
dc.rights.license.none.fl_str_mv Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
dc.rights.uri.none.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.coar.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.extent.none.fl_str_mv 69 Páginas
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.program.none.fl_str_mv Licenciatura en Bilingüismo con Énfasis en Inglés
dc.publisher.faculty.none.fl_str_mv Facultad de Bellas Artes y Humanidades
institution Universidad Tecnológica de Pereira
bitstream.url.fl_str_mv https://dspace7-utp.metabuscador.org/bitstreams/8da1d9a7-be2b-49ee-ac7d-389fb1518878/download
https://dspace7-utp.metabuscador.org/bitstreams/fea4d999-9b1c-451b-99e9-80c74ed642c2/download
https://dspace7-utp.metabuscador.org/bitstreams/9584aca0-2c91-429b-b306-fae39dc4447e/download
https://dspace7-utp.metabuscador.org/bitstreams/3b1a109d-1eb7-4c37-9f9e-009313e53a59/download
bitstream.checksum.fl_str_mv 7612b70493ac57eafa04d22941dc85ef
2f9959eaf5b71fae44bbf9ec84150c7a
8c80df104538aed98f159b4319b8f6b1
48abf50c89383a176a5ae60e2324e4ce
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio de la Universidad Tecnológica de Pereira
repository.mail.fl_str_mv bdigital@metabiblioteca.com
_version_ 1814022046525423616
spelling Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)Manifiesto (Manifestamos) en este documento la voluntad de autorizar a la Biblioteca Jorge Roa Martínez de la Universidad Tecnológica de Pereira la publicación en el Repositorio institucional (http://biblioteca.utp.edu.co), la versión electrónica de la OBRA titulada: ________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________ La Universidad Tecnológica de Pereira, entidad académica sin ánimo de lucro, queda por lo tanto facultada para ejercer plenamente la autorización anteriormente descrita en su actividad ordinaria de investigación, docencia y publicación. La autorización otorgada se ajusta a lo que establece la Ley 23 de 1982. Con todo, en mi (nuestra) condición de autor (es) me (nos) reservo (reservamos) los derechos morales de la OBRA antes citada con arreglo al artículo 30 dehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/http://purl.org/coar/access_right/c_abf2info:eu-repo/semantics/openAccessRamos Gallego, DollyGuevara Rodriguez, Luisa FernandaLoaiza Martinez, Laura VictoriaRamos Gallego, Dolly2023-08-24T15:59:13Z2023-08-24T15:59:13Z2023https://hdl.handle.net/11059/14810Universidad Tecnológica de PereiraRepositorio Institucional Universidad Tecnológica de Pereirahttps://repositorio.utp.edu.co/homeLas prácticas de enseñanza experiencial conducen a situaciones de la vida real que permiten a los alumnos ser participantes activos en sus propias experiencias y en el proceso de aprendizaje. Sin embargo, existe una falta de interés por parte de los docentes en el uso e implementación de estas prácticas de enseñanza. Este estudio de caso de investigación cualitativa tuvo como objetivo analizar las prácticas de enseñanza utilizando el aprendizaje experiencial para enseñar vocabulario en inglés a jóvenes estudiantes. Este proyecto de investigación se realizó en un colegio privado de Cartago, con un grupo de segundo grado de 25 alumnos, y los datos se recogieron a través de fichas de observación y recuerdo estimulante. Así, a través de prácticas experienciales de enseñanza, los aprendices estuvieron activos e involucrados en las 10 sesiones en las que los jóvenes aprendices desarrollaron un dominio del vocabulario y la maestra tuvo la oportunidad de reflexionar sobre sus prácticas. Esta intervención y la implementación de prácticas didácticas experienciales incidieron en el proceso de aprendizaje de los estudiantes en cuanto a las actividades diseñadas y basadas en el contexto y las necesidades de los estudiantes.Experiential teaching practices lead to real-life situations that allow learners to be active participants in their own experiences and in the learning process. However, there is a lack of interest from teachers in the use and implementation of these teaching practices. This qualitative research case study aimed at analyzing the teaching practices using experiential learning to teach English vocabulary to young learners. This research project was conducted in a private school in Cartago, with a group of second grade of 25 students, and the data was collected through observation forms and stimulating recall. Thus, through experiential teaching practices, the learners were active and involved in the through the 10 sessions in which the young learners developed a mastery of vocabulary and the teacher had the opportunity to reflect about her practices. This intervention and the implementation of experiential teaching practices had an impact on students' learning process regarding the activities designed and based on the context and students’ needs.TABLE OF CONTENT Contenido Contenido TABLE OF CONTENT ............................................................................................. 4 Abstract....................................................................................................................... 7 Resumen ..................................................................................................................... 8 Statement of the Problem ........................................................................................... 9 Research question:................................................................................................ 12 General Objective............................................................................................. 13 Specific Objectives........................................................................................... 13 Conceptual Framework ............................................................................................ 14 Experiential learning definition............................................................................ 14 History of Experiential Learning...................................................................... 15 Complementary terms to Experiential Learning .............................................. 16 Experiential Education in Experiential Learning ............................................. 17 Defining vocabulary ............................................................................................. 18 History of Vocabulary ...................................................................................... 19 Aspects of Vocabulary ..................................................................................... 20 How to teach vocabulary .................................................................................. 21 Young Learners.................................................................................................... 23 5 EXPERIENTIAL TEACHING FOR THE DEVELOPMENT OF VOCABULARY Comparison between young and old learners................................................... 23 How to teach young learners............................................................................ 24 Teaching ............................................................................................................... 25 What is teaching ............................................................................................... 25 Educational practices........................................................................................ 26 Literature Review ..................................................................................................... 29 Methodology............................................................................................................. 37 Context ................................................................................................................. 39 Participants: .......................................................................................................... 40 1n-service teacher:............................................................................................ 40 Learners:........................................................................................................... 40 Teachers researchers......................................................................................... 40 Data collection methods....................................................................................... 40 Observation....................................................................................................... 41 Stimulated Recall.............................................................................................. 41 Instructional design .............................................................................................. 42 Data Analysis........................................................................................................ 43 Ethical considerations........................................................................................... 45 Safeguarding children from being pushed into an unwanted research encounter 45 Deception.............................................................................................................. 45 6 EXPERIENTIAL TEACHING FOR THE DEVELOPMENT OF VOCABULARY Privacy and Confidentiality.................................................................................. 46 Cross-Cultural Representation.............................................................................. 46 Findings.................................................................................................................... 47 Teacher’s use of experiential teaching practices to development English vocabulary in young learners and their previous knowledge in L1 and L2 ............................................ 47 The implementation of experiential teaching encourages discussions in young learners to develop English vocabulary. ........................................................................................ 51 Teacher reflections after the application of experiential learning helped transform learning experiences......................................................................................................... 55 Implications.............................................................................................................. 60 Research Implications .......................................................................................... 60 Pedagogical Implications...................................................................................... 61 Limitations................................................................................................................ 62 Conclusion................................................................................................................ 64 References ................................................................................................................ 66PregradoLicenciado(a) en Bilingüismo con Énfasis en Inglés69 Páginasapplication/pdfspa420 - Inglés e inglés antiguoEnseñanza del inglés como segunda lenguaPrácticas de enseñanza experiencialEnseñanza de idiomas en instituciones privadasAprendizaje experiencialPrácticas docentesVocabulario en inglésJóvenes estudiantesThe implementation of experiential teaching practices for the development of english vocabulary in a group of second grade students from a private institution in CartagoTrabajo de grado - Pregradoinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fTextinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisLicenciatura en Bilingüismo con Énfasis en InglésFacultad de Bellas Artes y HumanidadesAlgeo, J. (1999). The English language.Baker, D. L., Basaraba, D. L., & Polanco, P. (2016). Connecting the present to the past: Furthering the research on bilingual education and bilingualism. https://www.jstor.org/stable/44668638Breunig, M. (2017, february 5). Experientially Learning and Teaching in a Student-Directed Classroom. https://doi.org/10.1177/1053825917690870Cameron, L. (2001). Teaching languages to young learners.Dalton, C., & Seidlhofer, B. (1994). Pronuntiation.Diamond, L., & Gutlohn, L. (2006). Teaching Vocabulary. http://www.readingrockets.org/article/9943Ebert, S., Lockl, K., Weinert, S., Anders, Y., Kluczniok, K., & Rossbach, H.-G. (2013). Internal and external influences on vocabulary development in preschool children. School Effectiveness and School Improvement, 24(2), 138-154. 10.1080/09243453.2012.749791Erazon Chezar, K. L., & Moreno Tique, J. (2018). El aprendizaje del inglés como lengua extranjera en adolescentes del Institut del Instituto Aismer International a tr o Aismer International a través del mét és del método experiencial odo experiencial de Kolb. Universidad de La Salle. https://ciencia.lasalle.edu.co/lic_lenguas/880Garcia Sanchez, S., & Lujan García, C. (2016). Ubiquitous knowledge and experiences to foster EFL learning affordances. http://hdl.handle.net/10553/42122Gross, M., Lopez, E., Buac, M., & Kaushanskaya, M. (2019). Processing of code-switched sentences by bilingual children: Cognitive and linguistic preditors. https://doi.org/10.1016/j.cogdev.2019.100821Hatch, E., & Brown, C. (1994). Pronunciation.Hiebert, E., & Kamil, M. (2005). Teaching and Learning Vocabulary: Bringing Research to Practice (1st ed ed.). https://doi.org/10.4324/9781410612922Ka Yuk Chan, C. (2012). Exploring an experiential learning project through Kolb's Learning Theory using a qualitative research method. https://doi.org/10.1080/03043797.2012.706596Mardianawati, L. (2012). Vocabulary Teaching Strategies Used by Teacher of Junior.Ministerio de Educación Nacional. (2022). Para vivir en un mundo global. https://www.mineducacion.gov.co/1621/article-97500.htmlMontgomery, D. (1997). Response Surface Methods and Other Approaches to Process Optimization.Monticelli Garcia, V. R. (2017). Learning English in the elderly: An analysis of motivational factors and language learning strategies. http://dx.doi.org/10.15448/2178- 3640.2017.2.28264Nunan, D. (1991). In Methods in Second Language Classroom-Oriented Research: A Critical Review. Studies in Second Language Acquisition (2nd ed., Vol. 13, pp. 249-274)Organización de las Naciones Unidas para la Educación. (2021). Resources for Educators Quality Education.Schmitt, N., & Schmitt, D. (2000). Vocabulary in language teachingSembiante, S., Bengochea, A., & Gort, M. (2019). "Want me to show you?": Emergent bilingual preschoolers' multimodal resourcing in show-and-tell activity. https://doi.org/10.1016/j.linged.2019.100794Simon-Cerejido, G., & Mendez, L. (2018). Using Language-Specific and Bilingual Measures to Explore Lexical–Grammatical Links in Young Latino Dual-Language Learners.Syafrizal, S., Masrupi, M., & Mauludah, I. (2019). The Impact of Experiential Learning Method And Vocabulary Mastery Toward Indonesian Students’ Reading Comprehension Through Animation Video. Journal for the Education of Gifted Young Scientists. http://dx.doi.org/10.17478/jegys.531412Wilt, F. v. d., Bouwer, R., & Veen, C. v. d. (2021). https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2021.101522Wiegerová Adriana, Teacher journal as a research instrument (research – the first year in the life in primary school through the eyes of novice teachers) [Czasopismo dla nauczycieli jako narzędzie badawcze (badania – pierwsze lata w szkole podstawowej oczami początkujących nauczycieli)]. Studia Edukacyjne nr 27, 2013, Poznań 2013, pp. 237-252. Adam Mickiewicz University Press. ISBN 978-83-232-2691-8. ISSN 1233-6688Glaser, B. G. & Strauss, A. L. (1967). The discovery of grounded theory: strategies for qualitative research. En Aldine transaction A Division of Transaction Publishers New Brunswick (U.S.A.) and London (U.K.)Sariakin, Muchsin, Abdullah, R., Daud, M., & Mutia, R. (2021). Teaching Vocabulary by Using Experiential Learning to The Students of MTsN 2 Banda Aceh. https://doi.org/10.32672/pic-mr.v4i1.3732Davies, C., Finlay, L., & Bullman, A. (2000). Changing Practice in Health and Social Care.Knutson, S. (2003). Experiential Learning in Second-Language Classrooms. 10.18806/tesl.v20i2.948Kolb, D. (2015). Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development (2nd edition ed.).Sariakin, Muchsin, Abdullah, R., Daud, M., & Mutia, R. (2021). Teaching Vocabulary by Using Experiential Learning to The Students of MTsN 2 Banda Aceh. https://doi.org/10.32672/pic-mr.v4i1.3732van der Wilt, F., Bouwer, R., & van der Veen, C. (2021). Dialogic classroom talk in early childhood education: The effect on language skills and social competence. 10.1016/j.learninstruc.2021.101522ORIGINALTRABAJO DE GRADO.pdfTRABAJO DE GRADO.pdfapplication/pdf445839https://dspace7-utp.metabuscador.org/bitstreams/8da1d9a7-be2b-49ee-ac7d-389fb1518878/download7612b70493ac57eafa04d22941dc85efMD51LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-814828https://dspace7-utp.metabuscador.org/bitstreams/fea4d999-9b1c-451b-99e9-80c74ed642c2/download2f9959eaf5b71fae44bbf9ec84150c7aMD52TEXTTRABAJO DE GRADO.pdf.txtTRABAJO DE GRADO.pdf.txtExtracted texttext/plain118169https://dspace7-utp.metabuscador.org/bitstreams/9584aca0-2c91-429b-b306-fae39dc4447e/download8c80df104538aed98f159b4319b8f6b1MD53THUMBNAILTRABAJO DE GRADO.pdf.jpgTRABAJO DE GRADO.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7088https://dspace7-utp.metabuscador.org/bitstreams/3b1a109d-1eb7-4c37-9f9e-009313e53a59/download48abf50c89383a176a5ae60e2324e4ceMD5411059/14810oai:dspace7-utp.metabuscador.org:11059/148102023-08-25 03:00:59.836https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Manifiesto (Manifestamos) en este documento la voluntad de autorizar a la Biblioteca Jorge Roa Martínez de la Universidad Tecnológica de Pereira la publicación en el Repositorio institucional (http://biblioteca.utp.edu.co), la versión electrónica de la OBRA titulada: ________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________ La Universidad Tecnológica de Pereira, entidad académica sin ánimo de lucro, queda por lo tanto facultada para ejercer plenamente la autorización anteriormente descrita en su actividad ordinaria de investigación, docencia y publicación. La autorización otorgada se ajusta a lo que establece la Ley 23 de 1982. Con todo, en mi (nuestra) condición de autor (es) me (nos) reservo (reservamos) los derechos morales de la OBRA antes citada con arreglo al artículo 30 deopen.accesshttps://dspace7-utp.metabuscador.orgRepositorio de la Universidad Tecnológica de Pereirabdigital@metabiblioteca.com