Bilingualism and cognition: analysis of executive function performance in bilingual and monolingual professors and teachers from institutions in Pereira

This quasi-experimental research sought to determine through a quantitative study if there was an EF advantage in socio-demographically matched bilingual professors relative to their monolingual counterparts, and if there was a mediation or confounding effect on EFs due to the role of SES (socioecon...

Full description

Autores:
Agudelo Londoño, Maria Isabel
Valencia Cuadros, Yeinson
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Tecnológica de Pereira
Repositorio:
Repositorio Institucional UTP
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:repositorio.utp.edu.co:11059/14031
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11059/14031
https://repositorio.utp.edu.co/home
Palabra clave:
420 - Inglés e inglés antiguo
Bilingüismo - Enseñanza
Executive functions
bilingualism
bilingualism and cognition
Enseñanza de lenguas
Desarrollo cognitivo
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)