Bilingualism and cognition: analysis of executive function performance in bilingual and monolingual professors and teachers from institutions in Pereira
This quasi-experimental research sought to determine through a quantitative study if there was an EF advantage in socio-demographically matched bilingual professors relative to their monolingual counterparts, and if there was a mediation or confounding effect on EFs due to the role of SES (socioecon...
- Autores:
-
Agudelo Londoño, Maria Isabel
Valencia Cuadros, Yeinson
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Tecnológica de Pereira
- Repositorio:
- Repositorio Institucional UTP
- Idioma:
- eng
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.utp.edu.co:11059/14031
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/11059/14031
https://repositorio.utp.edu.co/home
- Palabra clave:
- 420 - Inglés e inglés antiguo
Bilingüismo - Enseñanza
Executive functions
bilingualism
bilingualism and cognition
Enseñanza de lenguas
Desarrollo cognitivo
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)