Diseño del chasis de un vehículo eléctrico autónomo para la ciudad de Cartagena de Indias (SETA-tren del Caribe) usando elementos finitos y la técnica de Shell
This document contains the chassis design for an autonomous electric vehicle. First, a fatigue failure analysis should be done to the underside of the chassis under fluctuating loads. Subsequently, the methodology of the shell technique or plate technique is applied to make the structural analysis b...
- Autores:
-
García Barón, Andrés Eloy
Castro, A.
Rios, Y. Yuliana
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad Tecnológica de Bolívar
- Repositorio:
- Repositorio Institucional UTB
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.utb.edu.co:20.500.12585/9968
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/20.500.12585/9968
https://ieeexplore.ieee.org/document/9290309
- Palabra clave:
- Three-dimensional displays
Mechatronics
Failure analysis
Media
Fatigue
Electric vehicles
Finite element analysis
- Rights
- closedAccess
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_14cb