Students’ perceptions of the role of the nonverbal dimension in intercultural communication : a mixed study in foreign language programs across various universities of Colombia

ABSTRACT: Foreign language programs tend to leave aside nonverbal communication (NVC) which could cause intercultural conflict or misunderstanding in interaction. It has been agreed that communication is multimodal (Kress, 2010; Álvarez Valencia, 2016) and that the nonverbal dimension has been absen...

Full description

Autores:
Quiroz Mejía, Ángela Johana
Ruíz Rodríguez, Valentina
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2023
Institución:
Universidad del Valle
Repositorio:
Repositorio Digital Univalle
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.univalle.edu.co:10893/27122
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/10893/27122
Palabra clave:
Comunicación no verbal (Educación)
Conflictos
Lenguas extranjeras
Futuros docentes
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)