Students’ perceptions of the role of the nonverbal dimension in intercultural communication : a mixed study in foreign language programs across various universities of Colombia
ABSTRACT: Foreign language programs tend to leave aside nonverbal communication (NVC) which could cause intercultural conflict or misunderstanding in interaction. It has been agreed that communication is multimodal (Kress, 2010; Álvarez Valencia, 2016) and that the nonverbal dimension has been absen...
- Autores:
-
Quiroz Mejía, Ángela Johana
Ruíz Rodríguez, Valentina
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2023
- Institución:
- Universidad del Valle
- Repositorio:
- Repositorio Digital Univalle
- Idioma:
- eng
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.univalle.edu.co:10893/27122
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/10893/27122
- Palabra clave:
- Comunicación no verbal (Educación)
Conflictos
Lenguas extranjeras
Futuros docentes
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)