Distribution network electric vehicle hosting capacity enhancement using anoptimal power flow formulation
This thesis presents a method based on an optimal power flow (OPF) procedure to determine the maximum Hosting Capacity (HC) of Electric Vehicles (EV) that can be supported by a distribution network. With a focus on the injection control of reactive power, it is possible to maximize the penetration o...
- Autores:
-
Avila Rojas, Andrés Enrique
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Universidad de los Andes
- Repositorio:
- Séneca: repositorio Uniandes
- Idioma:
- eng
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/43761
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/1992/43761
- Palabra clave:
- Baterías eléctricas - Investigaciones
Estaciones de carga de batería (Vehículos eléctricos) - Investigaciones
Acumuladores - Investigaciones
Distribución de energía eléctrica - Investigaciones
Ingeniería
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- openAccess
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This thesis presents a method based on an optimal power flow (OPF) procedure to determine the maximum Hosting Capacity (HC) of Electric Vehicles (EV) that can be supported by a distribution network. With a focus on the injection control of reactive power, it is possible to maximize the penetration of EV. The presented method is based on linearized power flow equations, allowing a significant reduction in the computational processing times. Two comparisons are presented. The first one is between a non-linear and a linear optimal power flow (OPF) method. Second one, it is comparative analysis between legacy iterative (non-optimized) method of HC and the proposed method. It is applied in the IEEE 13 node test feeder circuit showing its effectiveness and acceptable performance. Results demonstrate that the implemented method enhance the HC measured against a legacy HC method, and decrease the computational time measures against non-linear optimization methods. |
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Al consultar y hacer uso de este recurso, está aceptando las condiciones de uso establecidas por los autores.https://repositorio.uniandes.edu.co/static/pdf/aceptacion_uso_es.pdfinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Oliveira de Jesus, Paulo Manuel de289a80d7-4f46-45a8-9659-467703769706400Avila Rojas, Andrés Enrique3762ad55-754c-4f49-9456-b980e9afd101500Ríos Mesías, Mario AlbertoAlvarez Pérez, Manuel Alejandro2020-09-03T14:15:16Z2020-09-03T14:15:16Z2019http://hdl.handle.net/1992/43761u830313.pdfinstname:Universidad de los Andesreponame:Repositorio Institucional Sénecarepourl:https://repositorio.uniandes.edu.co/This thesis presents a method based on an optimal power flow (OPF) procedure to determine the maximum Hosting Capacity (HC) of Electric Vehicles (EV) that can be supported by a distribution network. With a focus on the injection control of reactive power, it is possible to maximize the penetration of EV. The presented method is based on linearized power flow equations, allowing a significant reduction in the computational processing times. Two comparisons are presented. The first one is between a non-linear and a linear optimal power flow (OPF) method. Second one, it is comparative analysis between legacy iterative (non-optimized) method of HC and the proposed method. It is applied in the IEEE 13 node test feeder circuit showing its effectiveness and acceptable performance. Results demonstrate that the implemented method enhance the HC measured against a legacy HC method, and decrease the computational time measures against non-linear optimization methods."Esta tesis presenta un método, basado en un flujo de carga óptimo, para determinar el Hosting Capacity máximo de vehículos eléctricos que puede ser soportado por una red de distribución. Con un enfoque en el control de inyección de potencia reactiva, es posible maximizar la penetración de vehículos eléctricos. El método presentado es basado en ecuaciones linealizadas del flujo de carga, permitiendo una reducción significante en los tiempo de procesamiento computacional. Dos comparaciones son presentadas. La primera es una comparación en un flujo de carga óptimo lineal y no lineal. La segunda, es un análisis comparativo entre un método iterativo tradicional de Hosting Capacity y el método propuesto. Las simulaciones fueron realizadas en el sistema IEEE 13 nodos mostrando la aplicabilidad del método propuesto. Los resultados demuestran que el método implementado enriquece las mediciones el Hosting Capacity en comparación de un método iterativo tradicional, y además, reduce los tiempos computacionales medidos en comparación de los métodos no lineales."--Tomado del Formato de Documento de Grado.Magíster en Ingeniería EléctricaMaestría18 hojasapplication/pdfengUniandesMaestría en Ingeniería EléctricaFacultad de IngenieríaDepartamento de Ingeniería Eléctrica y Electrónicainstname:Universidad de los Andesreponame:Repositorio Institucional SénecaDistribution network electric vehicle hosting capacity enhancement using anoptimal power flow formulationTrabajo de grado - Maestríainfo:eu-repo/semantics/masterThesishttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/TMBaterías eléctricas - InvestigacionesEstaciones de carga de batería (Vehículos eléctricos) - InvestigacionesAcumuladores - InvestigacionesDistribución de energía eléctrica - InvestigacionesIngenieríaPublicationTEXTu830313.pdf.txtu830313.pdf.txtExtracted texttext/plain39111https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/3bc293cd-23d3-4d7d-8035-2cb4c4e2f200/download745bcf28b37555adf1478cd53aaecb98MD54ORIGINALu830313.pdfapplication/pdf614134https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/50b59536-9be6-441e-8461-a583daa8b4c1/download3cb596f467e238a20de55bdbb583f5d7MD51THUMBNAILu830313.pdf.jpgu830313.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg9680https://repositorio.uniandes.edu.co/bitstreams/a936285f-df6b-4ab4-92e1-29434d3a438a/download3fae699124252d4d7e3c20989aa5d172MD551992/43761oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/437612023-10-10 15:51:52.323https://repositorio.uniandes.edu.co/static/pdf/aceptacion_uso_es.pdfopen.accesshttps://repositorio.uniandes.edu.coRepositorio institucional Sénecaadminrepositorio@uniandes.edu.co |