Distribution network electric vehicle hosting capacity enhancement using anoptimal power flow formulation

This thesis presents a method based on an optimal power flow (OPF) procedure to determine the maximum Hosting Capacity (HC) of Electric Vehicles (EV) that can be supported by a distribution network. With a focus on the injection control of reactive power, it is possible to maximize the penetration o...

Full description

Autores:
Avila Rojas, Andrés Enrique
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Universidad de los Andes
Repositorio:
Séneca: repositorio Uniandes
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/43761
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/1992/43761
Palabra clave:
Baterías eléctricas - Investigaciones
Estaciones de carga de batería (Vehículos eléctricos) - Investigaciones
Acumuladores - Investigaciones
Distribución de energía eléctrica - Investigaciones
Ingeniería
Rights
openAccess
License
https://repositorio.uniandes.edu.co/static/pdf/aceptacion_uso_es.pdf