Distribution network electric vehicle hosting capacity enhancement using anoptimal power flow formulation
This thesis presents a method based on an optimal power flow (OPF) procedure to determine the maximum Hosting Capacity (HC) of Electric Vehicles (EV) that can be supported by a distribution network. With a focus on the injection control of reactive power, it is possible to maximize the penetration o...
- Autores:
-
Avila Rojas, Andrés Enrique
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Universidad de los Andes
- Repositorio:
- Séneca: repositorio Uniandes
- Idioma:
- eng
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/43761
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/1992/43761
- Palabra clave:
- Baterías eléctricas - Investigaciones
Estaciones de carga de batería (Vehículos eléctricos) - Investigaciones
Acumuladores - Investigaciones
Distribución de energía eléctrica - Investigaciones
Ingeniería
- Rights
- openAccess
- License
- https://repositorio.uniandes.edu.co/static/pdf/aceptacion_uso_es.pdf