La enseñanza del pasado controversial y su impacto en la reconciliación: un estudio de caso en un colegio de élite de Bogotá
A historical memory education that contributes to reconciliation has the challenge to avoid building closed memory communities, anchored in their own sufferings, and incapable of recognizing the experiences of other social groups in the context of war. Based on a case study in an elite school in Bog...
- Autores:
-
Rocha Solano, María Andrea
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad de los Andes
- Repositorio:
- Séneca: repositorio Uniandes
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/50841
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/1992/50841
- Palabra clave:
- Construcción de la paz
Educación para la paz
Conflicto armado
Reconciliación
Memoria colectiva
Ciencia Política
- Rights
- openAccess
- License
- http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/