¿No soy buena en esto o no soy buena en lo absoluto?: brechas de género en la educación superior STEM
I study the heterogeneous gender effect of STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) career enrollment on college completion, career switch, and dropout rates. For this purpose, I leverage administrative data on Colombian high school graduates from 2006 to 2015. Moreover, I use a mult...
- Autores:
-
Pérez López, Diana Katherine
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad de los Andes
- Repositorio:
- Séneca: repositorio Uniandes
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/50881
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/1992/50881
- Palabra clave:
- Educación superior
Educación en Ciencia, Tecnología, Ingeniería y Matemáticas
Estudios de género
Economía
- Rights
- openAccess
- License
- http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/