Toward a methodology for exploring mathematics preservice teachers' learning from a sociocultural perspective
This paper describes a methodological procedure for characterizing mathematics preservice teachers' learning from a sociocultural perspective. The procedure involves interpreting some aspects of Wenger's theory of social learning, adapting them to preservice teacher training, and making th...
- Autores:
-
Gómez, Pedro
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2009
- Institución:
- Universidad de los Andes
- Repositorio:
- Séneca: repositorio Uniandes
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/32369
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/1992/32369
http://funes.uniandes.edu.co/430/
- Palabra clave:
- Metodologías
Aprendizaje
Inicial
Teoría social del aprendizaje
Situado sociocultural
Educación / Licenciaturas
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional