It's not my money : an experiment on risk aversion and the house-money effect

The house-money effect -people's tendency to be more daring with easily-gotten money- is a behavioral pattern that poses questions about the external validity of experiments in economics: to what extent do people behave in experiments like they would have in a real-life situation, given that th...

Full description

Autores:
Martínez Armas, Luis Roberto
Jaramillo Herrera, Christian Rafael
Roux Uribe, Nicolás de
Cárdenas Campo, Juan Camilo
Tipo de recurso:
Work document
Fecha de publicación:
2010
Institución:
Universidad de los Andes
Repositorio:
Séneca: repositorio Uniandes
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/8148
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/1992/8148
Palabra clave:
House-money effect
Risk aversion
Prospect theory
Economic experiment
External validity
Finanzas personales - Toma de decisiones - Modelos matemáticos
Riesgo (Finanzas) - Toma de decisiones - Modelos matemáticos
Teoría de los juegos
Economía - Metodología - Experimentos
C91, D03, D81
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/