It's not my money : an experiment on risk aversion and the house-money effect
The house-money effect -people's tendency to be more daring with easily-gotten money- is a behavioral pattern that poses questions about the external validity of experiments in economics: to what extent do people behave in experiments like they would have in a real-life situation, given that th...
- Autores:
-
Martínez Armas, Luis Roberto
Jaramillo Herrera, Christian Rafael
Roux Uribe, Nicolás de
Cárdenas Campo, Juan Camilo
- Tipo de recurso:
- Work document
- Fecha de publicación:
- 2010
- Institución:
- Universidad de los Andes
- Repositorio:
- Séneca: repositorio Uniandes
- Idioma:
- eng
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/8148
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/1992/8148
- Palabra clave:
- House-money effect
Risk aversion
Prospect theory
Economic experiment
External validity
Finanzas personales - Toma de decisiones - Modelos matemáticos
Riesgo (Finanzas) - Toma de decisiones - Modelos matemáticos
Teoría de los juegos
Economía - Metodología - Experimentos
C91, D03, D81
- Rights
- openAccess
- License
- http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/