Use of dragging as organizer for conjecture validation

In this article, we report on a study centred on the teaching and learning of proof in which there is evidence that dragging becomes a source for significant student participation in the validation of conjectures. The findings highlight the teacher¿s use of dragging as an organizer of the activity,...

Full description

Autores:
Camargo, Leonor
Samper, Carmen
Perry, Patricia
Molina, Óscar
Echeverry, Armando
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2009
Institución:
Universidad de los Andes
Repositorio:
Séneca: repositorio Uniandes
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/32077
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/1992/32077
http://funes.uniandes.edu.co/931/
Palabra clave:
Geometría (matemáticas superiores)
Procesos de justificación
Metodología de trabajo en el aula
Análisis didáctico
Software
Educación / Licenciaturas
Rights
openAccess
License
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional