Use of dragging as organizer for conjecture validation
In this article, we report on a study centred on the teaching and learning of proof in which there is evidence that dragging becomes a source for significant student participation in the validation of conjectures. The findings highlight the teacher¿s use of dragging as an organizer of the activity,...
- Autores:
-
Camargo, Leonor
Samper, Carmen
Perry, Patricia
Molina, Óscar
Echeverry, Armando
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2009
- Institución:
- Universidad de los Andes
- Repositorio:
- Séneca: repositorio Uniandes
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/32077
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/1992/32077
http://funes.uniandes.edu.co/931/
- Palabra clave:
- Geometría (matemáticas superiores)
Procesos de justificación
Metodología de trabajo en el aula
Análisis didáctico
Software
Educación / Licenciaturas
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional