Aprendizaje no supervisado en el perfilamiento de clientes para profit scoring: caso de estudio de una Fintech Latinoamericana

The microcredit business has become popular, especially with the rise of Fintech companies. However, risk assessment of this type of credit remains a challenge given the uniqueness of its target clients. From this perspective, for the fintech lenders, it is not only important to know the probability...

Full description

Autores:
Moya Gutiérrez, María Juliana
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad de los Andes
Repositorio:
Séneca: repositorio Uniandes
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/51481
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/1992/51481
Palabra clave:
Microfinanzas
Comportamiento del consumidor
Aprendizaje automático (Inteligencia artificial)
Ingeniería
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/