The economics of Transmilenio a mass transit system for Bogotá
By the end of the 1990s, inefficiency, excess supply and low service quality characterized the mass transit system of Bogotá. The average travel time to work was one hour and ten minutes, obsolete buses provided public transport, traffic generated 70 percent of air pollution and there were frequent...
- Autores:
-
Echeverry Garzón, Juan Carlos
Ibáñez Londoño, Ana María
Hillón Mendoza, Luis Carlos
- Tipo de recurso:
- Work document
- Fecha de publicación:
- 2004
- Institución:
- Universidad de los Andes
- Repositorio:
- Séneca: repositorio Uniandes
- Idioma:
- eng
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/7883
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/1992/7883
- Palabra clave:
- Urban transport
Political economy
Cost-benefit analysis
Transporte urbano - Análisis de costos - Bogotá (Colombia)
Transmilenio (Medio de transporte) - Aspectos socioeconómicos - Bogotá (Colombia) - Evaluación
Economía política
Transporte urbano - Aspectos socioeconómicos - Bogotá (Colombia) - Evaluación
R41, D78, D61
- Rights
- openAccess
- License
- http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/