The economics of Transmilenio a mass transit system for Bogotá

By the end of the 1990s, inefficiency, excess supply and low service quality characterized the mass transit system of Bogotá. The average travel time to work was one hour and ten minutes, obsolete buses provided public transport, traffic generated 70 percent of air pollution and there were frequent...

Full description

Autores:
Echeverry Garzón, Juan Carlos
Ibáñez Londoño, Ana María
Hillón Mendoza, Luis Carlos
Tipo de recurso:
Work document
Fecha de publicación:
2004
Institución:
Universidad de los Andes
Repositorio:
Séneca: repositorio Uniandes
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/7883
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/1992/7883
Palabra clave:
Urban transport
Political economy
Cost-benefit analysis
Transporte urbano - Análisis de costos - Bogotá (Colombia)
Transmilenio (Medio de transporte) - Aspectos socioeconómicos - Bogotá (Colombia) - Evaluación
Economía política
Transporte urbano - Aspectos socioeconómicos - Bogotá (Colombia) - Evaluación
R41, D78, D61
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/