Utilización de Minecraft Educativo como herramienta de enseñanza en la clase de desarrollo psicologico en la Universidad de los Andes

This article analises the importance of digital games in education and then goes to a practical phase, where a design is made with the software Minecradft EDU for the class of psychoogical developement in universidad de Los Andes. The design is documented and a small pilot testing is made.

Autores:
Ortiz Muñoz, Daniel Andrés
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2018
Institución:
Universidad de los Andes
Repositorio:
Séneca: repositorio Uniandes
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/60906
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/1992/60906
Palabra clave:
Aprendizaje
Psicología del desarrollo
videojuegos
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Description
Summary:This article analises the importance of digital games in education and then goes to a practical phase, where a design is made with the software Minecradft EDU for the class of psychoogical developement in universidad de Los Andes. The design is documented and a small pilot testing is made.