Toward a methodology for exploring mathematics preservice teachers learning from a socio-cultural perspective
This paper describes a methodological procedure for characterizing preservice teachers learning from a sociocultural perspective. The procedure involves interpreting some aspects of Wengers theory of social learning, adapting them to the preservice teacher training, and making this adaptation operat...
- Autores:
-
Gómez, Pedro
- Tipo de recurso:
- Part of book
- Fecha de publicación:
- 2008
- Institución:
- Universidad de los Andes
- Repositorio:
- Séneca: repositorio Uniandes
- Idioma:
- eng
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/32211
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/1992/32211
http://funes.uniandes.edu.co/419/
- Palabra clave:
- Aprendizaje
Inicial
Sociología
Situado sociocultural
Formación de profesores
Educación / Licenciaturas
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional