Local media : expansion of radio and political accountability : evidence from Colombia
Access to more information by a group of voters may represent more knowledge about the political system and incentivize people to make better choices. In this paper I argue that mass media have an impact over voters' knowledge, reflected on one of the main forms of political participation that...
- Autores:
-
Salcedo Monroy, Darío José
- Tipo de recurso:
- Work document
- Fecha de publicación:
- 2015
- Institución:
- Universidad de los Andes
- Repositorio:
- Séneca: repositorio Uniandes
- Idioma:
- eng
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/8542
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/1992/8542
- Palabra clave:
- Media
Radio
Voters
Elections
Information
Medios de comunicación de masas - Aspectos políticos - Colombia
Medios de comunicación de masas - Aspectos sociales - Colombia
Información estratégica
D72, L82, P16
- Rights
- openAccess
- License
- http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/