Educational Impacts and Cost-Effectiveness of Conditional Cash Transfer Programs in Developing Countries : A Meta-analysis

We meta-analyze enrollment, attendance and dropout impact and cost-effectiveness estimates from forty-two CCT program evaluations in fifteen developing countries. Average impacts and cost-effectiveness estimates for all outcomes in primary and secondary schooling are statistically different from zer...

Full description

Autores:
Saavedra, Juan Esteban
García Jaramillo, Sandra
Tipo de recurso:
Work document
Fecha de publicación:
2013
Institución:
Universidad de los Andes
Repositorio:
Séneca: repositorio Uniandes
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/8750
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/1992/8750
Palabra clave:
Transferencias monetarias condicionadas - Investigaciones - Países en desarrollo
Educación - Aspectos económicos - Investigaciones - Países en desarrollo
Asistencia económica - Investigaciones - Países en desarrollo
Rights
openAccess
License
https://repositorio.uniandes.edu.co/static/pdf/aceptacion_uso_es.pdf