A pricing model to optimize the promotions period in airlines
Promotions are a common practice used by the airline industry to increase the passenger demand. There are two important decisions that need to be taken into account before performing a promotion: (1) estimate the discount dates and (2) the price of the ticket. To estimate this, several key variables...
- Autores:
-
López Garzón, Cristina
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2016
- Institución:
- Universidad de los Andes
- Repositorio:
- Séneca: repositorio Uniandes
- Idioma:
- eng
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/13285
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/1992/13285
- Palabra clave:
- Sistemas de reservación - Oferta y demanda - Investigaciones - Modelos econométricos
Aviación comercial - Oferta y demanda - Investigaciones
Administración de ingresos - Investigaciones - Estudio de casos
Ingeniería
- Rights
- openAccess
- License
- https://repositorio.uniandes.edu.co/static/pdf/aceptacion_uso_es.pdf