El sistema colombiano escuela nueva: un instrumento eficaz para compensar desventajas socioeconómicas de sus alumnos

Previous research has suggested that the Escuela Nueva methodology has an effect that could offset the incidence of socioeconomic factors on the academic performance of elementary school students. This work verifies whether said results are currently replicated for students in the ninth year of high...

Full description

Autores:
Jara Barrera, Ivonne Daniela
Buitrago López, María Camila
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad de los Andes
Repositorio:
Séneca: repositorio Uniandes
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uniandes.edu.co:1992/51400
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/1992/51400
Palabra clave:
Educación secundaria
Mediciones y pruebas educativas
Acceso a la educación
Política educativa
Rendimiento académico
Programas de mejoramiento escolar
Economía
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/