Carga cognitiva y retención de información mediante 2 técnicas de video en un aula invertida: estudio aleatorizado controlado

Introduction: Long-term information retrieval, based on the cognitive load derived from the instructional design for the delivery of information, is poorly understood. This study aims to compare the magnitude of three types of cognitive load (intrinsic, extraneous, and germane) and the retention of...

Full description

Autores:
Barrios, Rodolfo
Morales, Daniel
Domínguez, Luis Carlos
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2023
Institución:
Universidad El Bosque
Repositorio:
Repositorio U. El Bosque
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unbosque.edu.co:20.500.12495/11156
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/20.500.12495/11156
https://doi.org/10.1016/j.edumed.2023.100826
Palabra clave:
Aula invertida
Carga cognitiva
Memoria
Video
Colombia
Inverted classroom
Cognitive load
Memory
Video
Colombia
Rights
openAccess
License
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional