Carga cognitiva y retención de información mediante 2 técnicas de video en un aula invertida: estudio aleatorizado controlado
Introduction: Long-term information retrieval, based on the cognitive load derived from the instructional design for the delivery of information, is poorly understood. This study aims to compare the magnitude of three types of cognitive load (intrinsic, extraneous, and germane) and the retention of...
- Autores:
-
Barrios, Rodolfo
Morales, Daniel
Domínguez, Luis Carlos
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2023
- Institución:
- Universidad El Bosque
- Repositorio:
- Repositorio U. El Bosque
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unbosque.edu.co:20.500.12495/11156
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/20.500.12495/11156
https://doi.org/10.1016/j.edumed.2023.100826
- Palabra clave:
- Aula invertida
Carga cognitiva
Memoria
Video
Colombia
Inverted classroom
Cognitive load
Memory
Video
Colombia
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional