Evolution of teaching and evaluation methodologies: the experience in the computer programming course at the universidad nacional de colombia

In this paper, we present the evolution of a computer-programming course at the Universidad Nacional de Colombia (UNAL). The teaching methodology has evolved from a linear and non-standardized methodology to a flexible, non-linear and student-centered methodology. Our methodology uses an e-learning...

Full description

Autores:
Perdomo, Jonatan Gomez
Leon, Elizabeth
Cubides Garzón, Edwin Camilo
Maecha D'Maria, Julián Ricardo
Rodriguez, Arles Ernesto
Rubiano Zambrano, Juan Camilo
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2014
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/48983
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/48983
http://bdigital.unal.edu.co/42440/
Palabra clave:
computer adaptive tests (CAT)
e-learning platform
teaching methodology
MOOC
computer programming course
experience
evolution
evaluación adaptativa
plataforma de aprendizaje en línea
metodología de enseñanza
MOOC
curso de programación de computadores
experiencia
evolución
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional