Evolution of teaching and evaluation methodologies: the experience in the computer programming course at the universidad nacional de colombia
In this paper, we present the evolution of a computer-programming course at the Universidad Nacional de Colombia (UNAL). The teaching methodology has evolved from a linear and non-standardized methodology to a flexible, non-linear and student-centered methodology. Our methodology uses an e-learning...
- Autores:
-
Perdomo, Jonatan Gomez
Leon, Elizabeth
Cubides Garzón, Edwin Camilo
Maecha D'Maria, Julián Ricardo
Rodriguez, Arles Ernesto
Rubiano Zambrano, Juan Camilo
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2014
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/48983
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/48983
http://bdigital.unal.edu.co/42440/
- Palabra clave:
- computer adaptive tests (CAT)
e-learning platform
teaching methodology
MOOC
computer programming course
experience
evolution
evaluación adaptativa
plataforma de aprendizaje en línea
metodología de enseñanza
MOOC
curso de programación de computadores
experiencia
evolución
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional