Análisis exploratorio de los elementos semiótico-cognitivos vinculados a la enseñanza de los números irracionales
The purpose of this study was to identify, analyze and describe the articulation processes of different semiotic representation registers in a teaching proposal around the rational approximation a algebraic irrational numbers. The methodological design took as reference elements of didactic engineer...
- Autores:
-
Lourido Guerrero, Diana Marcela
- Tipo de recurso:
- Informe
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/78934
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/78934
- Palabra clave:
- 370 - Educación
Pensamiento numérico
Números irracionales
Sistema de numeración decimal
Registros de representación semiótica
Number thinking
Irrational numbers
Decimal number system
Semiotic representation registers
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-SinDerivadas 4.0 Internacional