Análisis de las estrategias de resolución de problemas de trigonometría en estudiantes de 15 a 17 años

This paper examines the problem-solving strategies and knowledge mobilized by 15–17-year-old students in trigonometry through the analysis of their answers to a questionnaire. To carry out this analysis, the four phases of problem solving proposed by Pólya and a model for classifying levels of under...

Full description

Autores:
Alarcón Echeverri, Juan Felipe
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2024
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/86022
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/86022
https://repositorio.unal.edu.co/
Palabra clave:
370 - Educación::373 - Educación secundaria
500 - Ciencias naturales y matemáticas::507 - Educación, investigación, temas relacionados
510 - Matemáticas::516 - Geometría
Matemáticas - Estudio y enseñanza
Trigonometría - Estudio y enseñanza
Resolución de problemas
Trigonometría
Nivel de conocimiento
Nivel de comprensión
Problem solving
Trigonometry
Knowledge level
Understanding level
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional