Análisis de las estrategias de resolución de problemas de trigonometría en estudiantes de 15 a 17 años
This paper examines the problem-solving strategies and knowledge mobilized by 15–17-year-old students in trigonometry through the analysis of their answers to a questionnaire. To carry out this analysis, the four phases of problem solving proposed by Pólya and a model for classifying levels of under...
- Autores:
-
Alarcón Echeverri, Juan Felipe
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2024
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/86022
- Palabra clave:
- 370 - Educación::373 - Educación secundaria
500 - Ciencias naturales y matemáticas::507 - Educación, investigación, temas relacionados
510 - Matemáticas::516 - Geometría
Matemáticas - Estudio y enseñanza
Trigonometría - Estudio y enseñanza
Resolución de problemas
Trigonometría
Nivel de conocimiento
Nivel de comprensión
Problem solving
Trigonometry
Knowledge level
Understanding level
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional