Theater for Language Teaching and Learning: The E Theater, a Holistic Methodology
This article reports the findings of a qualitative study based on a long-term application of a theater content-based methodology for L2 learning, supported by professionals in theater and in foreign languages, in The E Theater: an English as a foreign language theater interdisciplinary group at Univ...
- Autores:
-
Gualdron, Evelyn
Castillo, Edna
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2018
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/66854
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66854
http://bdigital.unal.edu.co/67882/
- Palabra clave:
- 37 Educación / Education
8 Literatura y retórica / Literature
hipótesis de adquisición de una segunda lengua de Krashen
instrucción basada en contenido
teatro para la enseñanza y el aprendizaje de una segunda lengua
Content-based instruction
Krashen’s language hypotheses
theater for L2 teaching and learning
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional