Theater for Language Teaching and Learning: The E Theater, a Holistic Methodology

This article reports the findings of a qualitative study based on a long-term application of a theater content-based methodology for L2 learning, supported by professionals in theater and in foreign languages, in The E Theater: an English as a foreign language theater interdisciplinary group at Univ...

Full description

Autores:
Gualdron, Evelyn
Castillo, Edna
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2018
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/66854
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66854
http://bdigital.unal.edu.co/67882/
Palabra clave:
37 Educación / Education
8 Literatura y retórica / Literature
hipótesis de adquisición de una segunda lengua de Krashen
instrucción basada en contenido
teatro para la enseñanza y el aprendizaje de una segunda lengua
Content-based instruction
Krashen’s language hypotheses
theater for L2 teaching and learning
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional