“buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction
Recent technological development has created new pedagogical practices in the EFL classroom to maximize the time for students to use the language by considering online tools. Whilst working in a pedagogical context with new technologies, some educators were concerned with how online interaction in E...
- Autores:
-
Espitia Cruz, Martha Isabel
Kwinta, Anna
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2013
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/72344
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/72344
http://bdigital.unal.edu.co/36817/
http://bdigital.unal.edu.co/36817/2/
- Palabra clave:
- TESOL
EFL
ITC
Collaborative learning
collaborative online learning
online interaction
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id |
UNACIONAL2_995e830e334224800fcc473b17e09bb5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/72344 |
network_acronym_str |
UNACIONAL2 |
network_name_str |
Universidad Nacional de Colombia |
repository_id_str |
|
spelling |
Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Espitia Cruz, Martha Isabel7d7fc604-11bf-4d3c-b986-3d9006038cdd300Kwinta, Annab0ff34aa-f1d9-4381-a95d-878d5e6d835c3002019-07-03T15:06:29Z2019-07-03T15:06:29Z2013https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/72344http://bdigital.unal.edu.co/36817/http://bdigital.unal.edu.co/36817/2/Recent technological development has created new pedagogical practices in the EFL classroom to maximize the time for students to use the language by considering online tools. Whilst working in a pedagogical context with new technologies, some educators were concerned with how online interaction in EFL content-based classes could be effectively promoted with university students. It was difficult to design and carry out online activities that students would find interesting enough to participatein and interact with their peers and teachers. Thus, this pedagogical innovation shows how two EFL teachers implemented a peer feedback strategy to foster online interaction. The outcomes point to new strategies as well as pedagogical possibilities to motivate students’ interaction when working in online environments.El creciente desarrollo tecnológico ha creado nuevas prácticas pedagógicas en el aula de clase de inglés como lengua extranjera para maximizar el tiempo en ambientes virtuales. Por trabajar en un contexto pedagógico donde se están implementando nuevas tecnologías, algunos profesores se preocuparon por promover la interacción y participación en línea de estudiantes universitarios en la clase inglés. Dado que fue difícil diseñar y llevar a cabo actividades en línea para que los estudiantes participaran e interactuaran con sus compañeros y maestros, el artículo expone en qué consistió la innovación pedagógica que dos profesoras de inglés implementaron como estrategia de realimentación parafomentar la interacción en línea. Los resultados reflejan la necesidad de crear nuevas estrategias y posibilidades pedagógicas para motivar la interacción de los estudiantes cuando trabajan en entornos virtuales.application/pdfspaUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanashttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/37880Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentPROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentEspitia Cruz, Martha Isabel and Kwinta, Anna (2013) “buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 1 (2013): PROFILE Journal Vol. 15 No. 1: Issues in Teachers' Professional Development; 207-221 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 1 (2013): PROFILE Journa .“buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interactionArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTTESOLEFLITCCollaborative learningcollaborative online learningonline interactionORIGINAL37880-167905-1-PB.pdfapplication/pdf202651https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/72344/1/37880-167905-1-PB.pdf4b9e204755c7b381badab0f030cdbec5MD51THUMBNAIL37880-167905-1-PB.pdf.jpg37880-167905-1-PB.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg6826https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/72344/2/37880-167905-1-PB.pdf.jpg1008b1b448d4357867878848926e4974MD52unal/72344oai:repositorio.unal.edu.co:unal/723442024-06-15 23:10:07.694Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
“buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction |
title |
“buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction |
spellingShingle |
“buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction TESOL EFL ITC Collaborative learning collaborative online learning online interaction |
title_short |
“buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction |
title_full |
“buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction |
title_fullStr |
“buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction |
title_full_unstemmed |
“buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction |
title_sort |
“buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction |
dc.creator.fl_str_mv |
Espitia Cruz, Martha Isabel Kwinta, Anna |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Espitia Cruz, Martha Isabel Kwinta, Anna |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
TESOL EFL ITC Collaborative learning collaborative online learning online interaction |
topic |
TESOL EFL ITC Collaborative learning collaborative online learning online interaction |
description |
Recent technological development has created new pedagogical practices in the EFL classroom to maximize the time for students to use the language by considering online tools. Whilst working in a pedagogical context with new technologies, some educators were concerned with how online interaction in EFL content-based classes could be effectively promoted with university students. It was difficult to design and carry out online activities that students would find interesting enough to participatein and interact with their peers and teachers. Thus, this pedagogical innovation shows how two EFL teachers implemented a peer feedback strategy to foster online interaction. The outcomes point to new strategies as well as pedagogical possibilities to motivate students’ interaction when working in online environments.El creciente desarrollo tecnológico ha creado nuevas prácticas pedagógicas en el aula de clase de inglés como lengua extranjera para maximizar el tiempo en ambientes virtuales. Por trabajar en un contexto pedagógico donde se están implementando nuevas tecnologías, algunos profesores se preocuparon por promover la interacción y participación en línea de estudiantes universitarios en la clase inglés. Dado que fue difícil diseñar y llevar a cabo actividades en línea para que los estudiantes participaran e interactuaran con sus compañeros y maestros, el artículo expone en qué consistió la innovación pedagógica que dos profesoras de inglés implementaron como estrategia de realimentación parafomentar la interacción en línea. Los resultados reflejan la necesidad de crear nuevas estrategias y posibilidades pedagógicas para motivar la interacción de los estudiantes cuando trabajan en entornos virtuales. |
publishDate |
2013 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2013 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2019-07-03T15:06:29Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2019-07-03T15:06:29Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/72344 |
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv |
http://bdigital.unal.edu.co/36817/ http://bdigital.unal.edu.co/36817/2/ |
url |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/72344 http://bdigital.unal.edu.co/36817/ http://bdigital.unal.edu.co/36817/2/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/37880 |
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development PROFILE Issues in Teachers' Professional Development |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
Espitia Cruz, Martha Isabel and Kwinta, Anna (2013) “buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 1 (2013): PROFILE Journal Vol. 15 No. 1: Issues in Teachers' Professional Development; 207-221 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 1 (2013): PROFILE Journa . |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas |
institution |
Universidad Nacional de Colombia |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/72344/1/37880-167905-1-PB.pdf https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/72344/2/37880-167905-1-PB.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
4b9e204755c7b381badab0f030cdbec5 1008b1b448d4357867878848926e4974 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio_nal@unal.edu.co |
_version_ |
1814089455908159488 |