“buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction

Recent technological development has created new pedagogical practices in the EFL classroom to maximize the time for students to use the language by considering online tools. Whilst working in a pedagogical context with new technologies, some educators were concerned with how online interaction in E...

Full description

Autores:
Espitia Cruz, Martha Isabel
Kwinta, Anna
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2013
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/72344
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/72344
http://bdigital.unal.edu.co/36817/
http://bdigital.unal.edu.co/36817/2/
Palabra clave:
TESOL
EFL
ITC
Collaborative learning
collaborative online learning
online interaction
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id UNACIONAL2_995e830e334224800fcc473b17e09bb5
oai_identifier_str oai:repositorio.unal.edu.co:unal/72344
network_acronym_str UNACIONAL2
network_name_str Universidad Nacional de Colombia
repository_id_str
spelling Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Espitia Cruz, Martha Isabel7d7fc604-11bf-4d3c-b986-3d9006038cdd300Kwinta, Annab0ff34aa-f1d9-4381-a95d-878d5e6d835c3002019-07-03T15:06:29Z2019-07-03T15:06:29Z2013https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/72344http://bdigital.unal.edu.co/36817/http://bdigital.unal.edu.co/36817/2/Recent technological development has created new pedagogical practices in the EFL classroom to maximize the time for students to use the language by considering online tools. Whilst working in a pedagogical context with new technologies, some educators were concerned with how online interaction in EFL content-based classes could be effectively promoted with university students. It was difficult to design and carry out online activities that students would find interesting enough to participatein and interact with their peers and teachers. Thus, this pedagogical innovation shows how two EFL teachers implemented a peer feedback strategy to foster online interaction. The outcomes point to new strategies as well as pedagogical possibilities to motivate students’ interaction when working in online environments.El creciente desarrollo tecnológico ha creado nuevas prácticas pedagógicas en el aula de clase de inglés como lengua extranjera para maximizar el tiempo en ambientes virtuales. Por trabajar en un contexto pedagógico donde se están implementando nuevas tecnologías, algunos profesores se preocuparon por promover la interacción y participación en línea de estudiantes universitarios en la clase inglés. Dado que fue difícil diseñar y llevar a cabo actividades en línea para que los estudiantes participaran e interactuaran con sus compañeros y maestros, el artículo expone en qué consistió la innovación pedagógica que dos profesoras de inglés implementaron como estrategia de realimentación parafomentar la interacción en línea. Los resultados reflejan la necesidad de crear nuevas estrategias y posibilidades pedagógicas para motivar la interacción de los estudiantes cuando trabajan en entornos virtuales.application/pdfspaUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanashttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/37880Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentPROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentEspitia Cruz, Martha Isabel and Kwinta, Anna (2013) “buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 1 (2013): PROFILE Journal Vol. 15 No. 1: Issues in Teachers' Professional Development; 207-221 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 1 (2013): PROFILE Journa .“buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interactionArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTTESOLEFLITCCollaborative learningcollaborative online learningonline interactionORIGINAL37880-167905-1-PB.pdfapplication/pdf202651https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/72344/1/37880-167905-1-PB.pdf4b9e204755c7b381badab0f030cdbec5MD51THUMBNAIL37880-167905-1-PB.pdf.jpg37880-167905-1-PB.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg6826https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/72344/2/37880-167905-1-PB.pdf.jpg1008b1b448d4357867878848926e4974MD52unal/72344oai:repositorio.unal.edu.co:unal/723442024-06-15 23:10:07.694Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv “buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction
title “buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction
spellingShingle “buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction
TESOL
EFL
ITC
Collaborative learning
collaborative online learning
online interaction
title_short “buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction
title_full “buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction
title_fullStr “buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction
title_full_unstemmed “buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction
title_sort “buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction
dc.creator.fl_str_mv Espitia Cruz, Martha Isabel
Kwinta, Anna
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Espitia Cruz, Martha Isabel
Kwinta, Anna
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv TESOL
EFL
ITC
Collaborative learning
collaborative online learning
online interaction
topic TESOL
EFL
ITC
Collaborative learning
collaborative online learning
online interaction
description Recent technological development has created new pedagogical practices in the EFL classroom to maximize the time for students to use the language by considering online tools. Whilst working in a pedagogical context with new technologies, some educators were concerned with how online interaction in EFL content-based classes could be effectively promoted with university students. It was difficult to design and carry out online activities that students would find interesting enough to participatein and interact with their peers and teachers. Thus, this pedagogical innovation shows how two EFL teachers implemented a peer feedback strategy to foster online interaction. The outcomes point to new strategies as well as pedagogical possibilities to motivate students’ interaction when working in online environments.El creciente desarrollo tecnológico ha creado nuevas prácticas pedagógicas en el aula de clase de inglés como lengua extranjera para maximizar el tiempo en ambientes virtuales. Por trabajar en un contexto pedagógico donde se están implementando nuevas tecnologías, algunos profesores se preocuparon por promover la interacción y participación en línea de estudiantes universitarios en la clase inglés. Dado que fue difícil diseñar y llevar a cabo actividades en línea para que los estudiantes participaran e interactuaran con sus compañeros y maestros, el artículo expone en qué consistió la innovación pedagógica que dos profesoras de inglés implementaron como estrategia de realimentación parafomentar la interacción en línea. Los resultados reflejan la necesidad de crear nuevas estrategias y posibilidades pedagógicas para motivar la interacción de los estudiantes cuando trabajan en entornos virtuales.
publishDate 2013
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2013
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2019-07-03T15:06:29Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2019-07-03T15:06:29Z
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.content.spa.fl_str_mv Text
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/ART
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/72344
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv http://bdigital.unal.edu.co/36817/
http://bdigital.unal.edu.co/36817/2/
url https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/72344
http://bdigital.unal.edu.co/36817/
http://bdigital.unal.edu.co/36817/2/
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/37880
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.references.spa.fl_str_mv Espitia Cruz, Martha Isabel and Kwinta, Anna (2013) “buddy system”: a pedagogical innovation to promote online interaction. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 1 (2013): PROFILE Journal Vol. 15 No. 1: Issues in Teachers' Professional Development; 207-221 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 1 (2013): PROFILE Journa .
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.license.spa.fl_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
institution Universidad Nacional de Colombia
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/72344/1/37880-167905-1-PB.pdf
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/72344/2/37880-167905-1-PB.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv 4b9e204755c7b381badab0f030cdbec5
1008b1b448d4357867878848926e4974
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia
repository.mail.fl_str_mv repositorio_nal@unal.edu.co
_version_ 1814089455908159488