Diseño de un proyecto de aula que contribuya al desarrollo del pensamiento matemático desde la teoría de la argumentación

Based on a foundation in the Toulmin Argumentative Model, the objective of this work is to design a classroom project that contributes to the development of numerical thinking from the concept of trigonometric reason, based on argumentation theory. In this way, a classroom project was carried out so...

Full description

Autores:
Vásquez Sierra, Claudia Marcela
Tipo de recurso:
Informe
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/76100
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/76100
Palabra clave:
500 - Ciencias naturales y matemáticas::507 - Educación, investigación, temas relacionados
370 - Educación::373 - Educación secundaria
razones trigonométricas
proyecto de aula
Teoría de la Argumentación
Modelo Argumentativo de Toulmin
trigonometric rates
classroom project
Argumentation Theory
Toulmin Argumentative Model
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional