Scientific training and standards: eight sociotechnical lessons that psychiatry residents must learn about psychiatric standardized classifications

Abstract This thesis is an empirical approximation from the Science and Technology Studies to the lessons that psychiatry residents experience during their training regarding standardized classifications (DSM and ICD). Initially the Science and Technology Studies’ literature concerning scientific tr...

Full description

Autores:
Daza Cardona, Jorge Alexander
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2015
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/54273
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/54273
http://bdigital.unal.edu.co/49154/
Palabra clave:
15 Psicología / Psychology
37 Educación / Education
Estudios Sociales de la Ciencia
Formación científica
Estándares psiquiátricos
Etnografía de las prácticas científicas
Science and Technology Studies
Ethnography of the scientific practices
Psychiatric standards
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional