A Sentiment Analysis Model of Spanish Tweets. Case Study: Colombia 2014 Presidential Election

Abstract. What people say on social media has turned into a rich source of information to understand social behavior. Sentiment analysis of Twitter data has been widely used to capture trends in public opinion regarding important events such as political elections. However, current research in socia...

Full description

Autores:
Cerón-Guzmán, Jhon Adrián
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2016
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/56482
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/56482
http://bdigital.unal.edu.co/52257/
Palabra clave:
0 Generalidades / Computer science, information and general works
38 Comercio, comunicaciones, transporte / Commerce, communications and transportation
46 Lenguas española y portuguesa / Specific languages
Social media
Twitter
Spanish tweets
Spammer detection
Lexical normalization
Sentiment analysis
Voting intention inference
Politics
Presidential election
Colombia
tweets en español
Detección de spammers
Normalización léxica
Análisis de sentimientos
Inferencia de intención de votación,
Política
Elecciones presidenciales
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional