Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia
There is evidence that teachers’ beliefs on teaching and learning exert an influence on the way they teach and assess learning, and on what students learn. Therefore, it is central that overt attention is devoted to the perceptions teachers have and how they influence teaching and learning. In this...
- Autores:
-
Muñoz, Ana Patricia
Palacio, Marcela
Escobar, Liliana
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2012
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/40180
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/40180
http://bdigital.unal.edu.co/30277/
http://bdigital.unal.edu.co/30277/2/
- Palabra clave:
- TESOL
EFL
Assessment beliefs
assessment tools
formative assessment.
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id |
UNACIONAL2_74d21d66ceeae32524829d3d6e229c97 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/40180 |
network_acronym_str |
UNACIONAL2 |
network_name_str |
Universidad Nacional de Colombia |
repository_id_str |
|
spelling |
Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Muñoz, Ana Patricia4b6e9517-9e29-4f50-921b-691fdadea184300Palacio, Marcela944a97f3-9436-420a-9ce3-450ac84ba01a300Escobar, Liliana7e21aa85-a06f-4255-a491-15026d36645f3002019-06-28T09:29:29Z2019-06-28T09:29:29Z2012https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/40180http://bdigital.unal.edu.co/30277/http://bdigital.unal.edu.co/30277/2/There is evidence that teachers’ beliefs on teaching and learning exert an influence on the way they teach and assess learning, and on what students learn. Therefore, it is central that overt attention is devoted to the perceptions teachers have and how they influence teaching and learning. In this article we describe a study on teachers’ beliefs about assessment, in general, and about the assessment systems used at a language center of a private university in Colombia. Surveys, written reports, and interviews were used to research the beliefs of sixty-two teachers. Results indicate a contradiction between what they say they do and what they believe, suggesting that teachers need opportunities for reflection, selfassessment and more guidance on formative assessment practices. Diferentes estudios evidencian que las creencias de los profesores acerca de la enseñanza y el aprendizaje influyen tanto en la manera de enseñar y evaluar como en lo que los estudiantes aprenden. Consecuentemente, es necesario prestar atención a las percepciones de los profesores y a cómo estas influyen en la enseñanza y el aprendizaje. En este artículo describimos un estudio realizado en un centro de idiomas de una universidad privada en Colombia, sobre las creencias de los profesores respecto a la evaluación en general y a los sistemas de evaluación que se usan allí. Exploramos las creencias de sesenta y dos profesores mediante encuestas, reportes escritos y entrevistas. Los resultados indican una contradicción entre lo que los profesores dicen hacer y lo que creen. También sugieren que los profesores necesitan oportunidades para la reflexión, la autoevaluación y más orientación en prácticas de evaluación formativa.application/pdfspaUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanashttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/29064Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentPROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentMuñoz, Ana Patricia and Palacio, Marcela and Escobar, Liliana (2012) Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journal Vol. 14 No. 1. Issues in Teachers' Professional Development; 143-158 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journa .Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombiaArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTTESOLEFLAssessment beliefsassessment toolsformative assessment.ORIGINAL29064-104375-1-PB.pdfapplication/pdf156555https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/40180/1/29064-104375-1-PB.pdfdb8f82282565216e515056699bb66203MD51THUMBNAIL29064-104375-1-PB.pdf.jpg29064-104375-1-PB.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg6741https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/40180/2/29064-104375-1-PB.pdf.jpgff20c20732f68ef395a8d6706db012c0MD52unal/40180oai:repositorio.unal.edu.co:unal/401802024-01-23 23:07:42.55Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia |
title |
Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia |
spellingShingle |
Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia TESOL EFL Assessment beliefs assessment tools formative assessment. |
title_short |
Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia |
title_full |
Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia |
title_fullStr |
Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia |
title_full_unstemmed |
Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia |
title_sort |
Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia |
dc.creator.fl_str_mv |
Muñoz, Ana Patricia Palacio, Marcela Escobar, Liliana |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Muñoz, Ana Patricia Palacio, Marcela Escobar, Liliana |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
TESOL EFL Assessment beliefs assessment tools formative assessment. |
topic |
TESOL EFL Assessment beliefs assessment tools formative assessment. |
description |
There is evidence that teachers’ beliefs on teaching and learning exert an influence on the way they teach and assess learning, and on what students learn. Therefore, it is central that overt attention is devoted to the perceptions teachers have and how they influence teaching and learning. In this article we describe a study on teachers’ beliefs about assessment, in general, and about the assessment systems used at a language center of a private university in Colombia. Surveys, written reports, and interviews were used to research the beliefs of sixty-two teachers. Results indicate a contradiction between what they say they do and what they believe, suggesting that teachers need opportunities for reflection, selfassessment and more guidance on formative assessment practices. Diferentes estudios evidencian que las creencias de los profesores acerca de la enseñanza y el aprendizaje influyen tanto en la manera de enseñar y evaluar como en lo que los estudiantes aprenden. Consecuentemente, es necesario prestar atención a las percepciones de los profesores y a cómo estas influyen en la enseñanza y el aprendizaje. En este artículo describimos un estudio realizado en un centro de idiomas de una universidad privada en Colombia, sobre las creencias de los profesores respecto a la evaluación en general y a los sistemas de evaluación que se usan allí. Exploramos las creencias de sesenta y dos profesores mediante encuestas, reportes escritos y entrevistas. Los resultados indican una contradicción entre lo que los profesores dicen hacer y lo que creen. También sugieren que los profesores necesitan oportunidades para la reflexión, la autoevaluación y más orientación en prácticas de evaluación formativa. |
publishDate |
2012 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2012 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2019-06-28T09:29:29Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2019-06-28T09:29:29Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/40180 |
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv |
http://bdigital.unal.edu.co/30277/ http://bdigital.unal.edu.co/30277/2/ |
url |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/40180 http://bdigital.unal.edu.co/30277/ http://bdigital.unal.edu.co/30277/2/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/29064 |
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development PROFILE Issues in Teachers' Professional Development |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
Muñoz, Ana Patricia and Palacio, Marcela and Escobar, Liliana (2012) Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journal Vol. 14 No. 1. Issues in Teachers' Professional Development; 143-158 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journa . |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas |
institution |
Universidad Nacional de Colombia |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/40180/1/29064-104375-1-PB.pdf https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/40180/2/29064-104375-1-PB.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
db8f82282565216e515056699bb66203 ff20c20732f68ef395a8d6706db012c0 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio_nal@unal.edu.co |
_version_ |
1814089495216128000 |