Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia

There is evidence that teachers’ beliefs on teaching and learning exert an influence on the way they teach and assess learning, and on what students learn. Therefore, it is central that overt attention is devoted to the perceptions teachers have and how they influence teaching and learning. In this...

Full description

Autores:
Muñoz, Ana Patricia
Palacio, Marcela
Escobar, Liliana
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2012
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/40180
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/40180
http://bdigital.unal.edu.co/30277/
http://bdigital.unal.edu.co/30277/2/
Palabra clave:
TESOL
EFL
Assessment beliefs
assessment tools
formative assessment.
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id UNACIONAL2_74d21d66ceeae32524829d3d6e229c97
oai_identifier_str oai:repositorio.unal.edu.co:unal/40180
network_acronym_str UNACIONAL2
network_name_str Universidad Nacional de Colombia
repository_id_str
spelling Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Muñoz, Ana Patricia4b6e9517-9e29-4f50-921b-691fdadea184300Palacio, Marcela944a97f3-9436-420a-9ce3-450ac84ba01a300Escobar, Liliana7e21aa85-a06f-4255-a491-15026d36645f3002019-06-28T09:29:29Z2019-06-28T09:29:29Z2012https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/40180http://bdigital.unal.edu.co/30277/http://bdigital.unal.edu.co/30277/2/There is evidence that teachers’ beliefs on teaching and learning exert an influence on the way they teach and assess learning, and on what students learn. Therefore, it is central that overt attention is devoted to the perceptions teachers have and how they influence teaching and learning. In this article we describe a study on teachers’ beliefs about assessment, in general, and about the assessment systems used at a language center of a private university in Colombia. Surveys, written reports, and interviews were used to research the beliefs of sixty-two teachers. Results indicate a contradiction between what they say they do and what they believe, suggesting that teachers need opportunities for reflection, selfassessment and more guidance on formative assessment practices. Diferentes estudios evidencian que las creencias de los profesores acerca de la enseñanza y el aprendizaje influyen tanto en la manera de enseñar y evaluar como en lo que los estudiantes aprenden. Consecuentemente, es necesario prestar atención a las percepciones de los profesores y a cómo estas influyen en la enseñanza y el aprendizaje. En este artículo describimos un estudio realizado en un centro de idiomas de una universidad privada en Colombia, sobre las creencias de los profesores respecto a la evaluación en general y a los sistemas de evaluación que se usan allí. Exploramos las creencias de sesenta y dos profesores mediante encuestas, reportes escritos y entrevistas. Los resultados indican una contradicción entre lo que los profesores dicen hacer y lo que creen. También sugieren que los profesores necesitan oportunidades para la reflexión, la autoevaluación y más orientación en prácticas de evaluación formativa.application/pdfspaUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanashttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/29064Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentPROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentMuñoz, Ana Patricia and Palacio, Marcela and Escobar, Liliana (2012) Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journal Vol. 14 No. 1. Issues in Teachers' Professional Development; 143-158 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journa .Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombiaArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTTESOLEFLAssessment beliefsassessment toolsformative assessment.ORIGINAL29064-104375-1-PB.pdfapplication/pdf156555https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/40180/1/29064-104375-1-PB.pdfdb8f82282565216e515056699bb66203MD51THUMBNAIL29064-104375-1-PB.pdf.jpg29064-104375-1-PB.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg6741https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/40180/2/29064-104375-1-PB.pdf.jpgff20c20732f68ef395a8d6706db012c0MD52unal/40180oai:repositorio.unal.edu.co:unal/401802024-01-23 23:07:42.55Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia
title Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia
spellingShingle Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia
TESOL
EFL
Assessment beliefs
assessment tools
formative assessment.
title_short Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia
title_full Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia
title_fullStr Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia
title_full_unstemmed Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia
title_sort Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia
dc.creator.fl_str_mv Muñoz, Ana Patricia
Palacio, Marcela
Escobar, Liliana
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Muñoz, Ana Patricia
Palacio, Marcela
Escobar, Liliana
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv TESOL
EFL
Assessment beliefs
assessment tools
formative assessment.
topic TESOL
EFL
Assessment beliefs
assessment tools
formative assessment.
description There is evidence that teachers’ beliefs on teaching and learning exert an influence on the way they teach and assess learning, and on what students learn. Therefore, it is central that overt attention is devoted to the perceptions teachers have and how they influence teaching and learning. In this article we describe a study on teachers’ beliefs about assessment, in general, and about the assessment systems used at a language center of a private university in Colombia. Surveys, written reports, and interviews were used to research the beliefs of sixty-two teachers. Results indicate a contradiction between what they say they do and what they believe, suggesting that teachers need opportunities for reflection, selfassessment and more guidance on formative assessment practices. Diferentes estudios evidencian que las creencias de los profesores acerca de la enseñanza y el aprendizaje influyen tanto en la manera de enseñar y evaluar como en lo que los estudiantes aprenden. Consecuentemente, es necesario prestar atención a las percepciones de los profesores y a cómo estas influyen en la enseñanza y el aprendizaje. En este artículo describimos un estudio realizado en un centro de idiomas de una universidad privada en Colombia, sobre las creencias de los profesores respecto a la evaluación en general y a los sistemas de evaluación que se usan allí. Exploramos las creencias de sesenta y dos profesores mediante encuestas, reportes escritos y entrevistas. Los resultados indican una contradicción entre lo que los profesores dicen hacer y lo que creen. También sugieren que los profesores necesitan oportunidades para la reflexión, la autoevaluación y más orientación en prácticas de evaluación formativa.
publishDate 2012
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2012
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2019-06-28T09:29:29Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2019-06-28T09:29:29Z
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.content.spa.fl_str_mv Text
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/ART
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/40180
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv http://bdigital.unal.edu.co/30277/
http://bdigital.unal.edu.co/30277/2/
url https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/40180
http://bdigital.unal.edu.co/30277/
http://bdigital.unal.edu.co/30277/2/
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/29064
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.references.spa.fl_str_mv Muñoz, Ana Patricia and Palacio, Marcela and Escobar, Liliana (2012) Teachers’ beliefs about assessment in an efl context in colombia. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journal Vol. 14 No. 1. Issues in Teachers' Professional Development; 143-158 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journa .
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.license.spa.fl_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
institution Universidad Nacional de Colombia
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/40180/1/29064-104375-1-PB.pdf
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/40180/2/29064-104375-1-PB.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv db8f82282565216e515056699bb66203
ff20c20732f68ef395a8d6706db012c0
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia
repository.mail.fl_str_mv repositorio_nal@unal.edu.co
_version_ 1814089495216128000