Estrategia didáctica basada en el aprendizaje significativo para la comprensión del concepto de espacio geográfico en estudiantes del grado 7

In the present research work, elements that seek to strengthen the processes of understanding social learning are related. This includes elements of spatiality, temporality, culturality and institutionality that help to understand the concept of geographical space. Students from grade 7-4, from the...

Full description

Autores:
Vasquez Perez, Paola Andrea
Tipo de recurso:
Informe
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/78810
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/78810
Palabra clave:
370 - Educación
900 - Geografía e historia
Geographic space
Geographical orientation
Map
Social mapping
Didactic strategy
Meaningful learning
Espacio geográfico
Orientación geográfica
Mapa
Cartografía social
Estrategia didáctica
Aprendizaje significativo
Rights
openAccess
License
Reconocimiento 4.0 Internacional