Unveiling Pre-Service Teachers’ Attitudes Toward Teaching: The Role of Pedagogical Practicums
This article reports a research developed at Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia with a group of pre-service teachers that was immersed in an English teaching practicum. The main purpose of this inquiry was to find out the role that practicum exerted on novice teachers’ attitudes toward...
- Autores:
-
Morales Cortés, Yimer Andrés
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2016
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/66915
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66915
http://bdigital.unal.edu.co/67943/
- Palabra clave:
- 37 Educación / Education
8 Literatura y retórica / Literature
English language teaching
pedagogical practicum
pre-service teachers’ attitudes
actitudes de los profesores en formación
enseñanza de la lengua inglesa
práctica pedagógica
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional