Una propuesta para el análisis de los procesos de visualización y las aprehensiones en la construcción de Áreas de regiones sombreadas

This final report of inquiry is framed in the cognitive semiotic theory developed by Duval (1993, 1998, 1999, 2004, 2005.), with the idea of identifying and determining the forms of visual apprehension that students mobilize when facing a sequence didactics that contain tasks based on the coordinati...

Full description

Autores:
Castillo Ramírez, Jhon Hevert
Tipo de recurso:
Informe
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/78328
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/78328
Palabra clave:
370 - Educación
510 - Matemáticas
Figurative geometric representations
Semiotic representations
Semiotic-cognitive perspective
Visual apprehensions
Area of shaded regions
Theory of didactic situations
Reasoning and visualization
Representaciones geométricas figurales
Representaciones semióticas
Perspectiva semiótica
Aprehensión perceptual y operatoria
Teoría de situaciones didácticas
Razonamiento y visualización
Área de regiones sombreadas
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional