Una propuesta para el análisis de los procesos de visualización y las aprehensiones en la construcción de Áreas de regiones sombreadas
This final report of inquiry is framed in the cognitive semiotic theory developed by Duval (1993, 1998, 1999, 2004, 2005.), with the idea of identifying and determining the forms of visual apprehension that students mobilize when facing a sequence didactics that contain tasks based on the coordinati...
- Autores:
-
Castillo Ramírez, Jhon Hevert
- Tipo de recurso:
- Informe
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/78328
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/78328
- Palabra clave:
- 370 - Educación
510 - Matemáticas
Figurative geometric representations
Semiotic representations
Semiotic-cognitive perspective
Visual apprehensions
Area of shaded regions
Theory of didactic situations
Reasoning and visualization
Representaciones geométricas figurales
Representaciones semióticas
Perspectiva semiótica
Aprehensión perceptual y operatoria
Teoría de situaciones didácticas
Razonamiento y visualización
Área de regiones sombreadas
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional