Strategies Instruction to Improve the Preparation for English Oral Exams

This article presents the results of an inter-institutional research study that assessed the impact of strategies instruction on students’ preparation for and performance in oral exams. Two teacher-researchers at different universities trained 26 students in their respective B1-English-level courses...

Full description

Autores:
Abad, José Vicente
Alzate, Paula Andrea
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2016
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/66931
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66931
http://bdigital.unal.edu.co/67959/
Palabra clave:
37 Educación / Education
8 Literatura y retórica / Literature
Language learning strategies
oral assessment
preparation for oral exams
rubrics
strategies instruction
estrategias de aprendizaje en lenguas
evaluación oral
instrucción en estrategias
preparación para pruebas orales
rúbricas
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional