The Co-Construction of Participation Through Oral Mediation in the EFL Classroom
Sociocultural theory argues that an individual’s mental, social, and material activity is mediated by cultural tools. One such tool is the language or discourse teachers use during whole class interaction in the second language classroom. The purpose of this study was to examine how a Colombian se-c...
- Autores:
-
Herazo Rivera, Jose David
Sagre Barboza, Anamaría
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2016
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/66934
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66934
http://bdigital.unal.edu.co/67962/
- Palabra clave:
- 37 Educación / Education
8 Literatura y retórica / Literature
Discourse moves
interaction
oral participation
mediation
herramientas discursivas
interacción
mediación
participación oral
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional