Highway designs: effects of heavy vehicles stability
From the perspective of heavy vehicles stability, some criteria of stability should be adhered to highway designs. In particular, the relationship between minimum radius, superelevation, slope angle, side friction, and design speed should be re-evaluated. In this regard, the static rollover threshol...
- Autores:
-
Moreno Contreras, Gonzalo Guillermo
Vieira, Rodrigo De Souza
Martins, Daniel
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2018
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/68528
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/68528
http://bdigital.unal.edu.co/69561/
- Palabra clave:
- 62 Ingeniería y operaciones afines / Engineering
diseño de vías
umbral de vuelco estático (SRT)
vehículos pesados
seguridad vial
vuelco
salida de la vía
highway design
static rollover threshold (SRT)
heavy vehicle
road safety
rollover
slide out
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional