Enseñanza de la discontinuidad de la materia a través de la estrategia de aprendizaje basado en problemas

This project was supported by different educational investigations that show that teaching the phenomenon of the discontinuity of matter is quite a challenge, due to the level of abstraction of this content and the little effectiveness that the transmissionist teaching orientation has achieved. This...

Full description

Autores:
Restrepo Millán, Luis Eduardo
Tipo de recurso:
Informe
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/77606
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/77606
Palabra clave:
370 - Educación
ABP
discontinuidad de la materia
cognición situada
metodología mixta
estudio de casos
ideas alternativas
modelos alternativos
PBL
matter discontinuity
situated cognition
mixed methodology
study of cases
alternative ideas
alternative models
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional