Informing language teaching through language learning

Teacher development texts generally work from the assumption that teachers have a number of colleagues and mentors available to share ideas with and seek guidance from. While this might be so in the ESL context, EFL teachers working outside of their culture can be very isolated. This reflective arti...

Full description

Autores:
Spencer, Shelley A.
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2006
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/25112
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25112
http://bdigital.unal.edu.co/16149/
Palabra clave:
TESOL
EFL
isolated
language learner
fun
activities
adult learner
high school
university
teacher development
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id UNACIONAL2_1c4d15378a920f02cf04bb21f615af50
oai_identifier_str oai:repositorio.unal.edu.co:unal/25112
network_acronym_str UNACIONAL2
network_name_str Universidad Nacional de Colombia
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv Informing language teaching through language learning
title Informing language teaching through language learning
spellingShingle Informing language teaching through language learning
TESOL
EFL
isolated
language learner
fun
activities
adult learner
high school
university
teacher development
title_short Informing language teaching through language learning
title_full Informing language teaching through language learning
title_fullStr Informing language teaching through language learning
title_full_unstemmed Informing language teaching through language learning
title_sort Informing language teaching through language learning
dc.creator.fl_str_mv Spencer, Shelley A.
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Spencer, Shelley A.
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv TESOL
EFL
isolated
language learner
fun
activities
adult learner
high school
university
teacher development
topic TESOL
EFL
isolated
language learner
fun
activities
adult learner
high school
university
teacher development
description Teacher development texts generally work from the assumption that teachers have a number of colleagues and mentors available to share ideas with and seek guidance from. While this might be so in the ESL context, EFL teachers working outside of their culture can be very isolated. This reflective article looks at some of the problem scenarios faced by one EFL teacher in pursuit of professional development and the dilemma over assumed contemporary teaching practices until finding a solution close at hand: using one’s own concurrent language learning experiences to inform others of one’s beliefs about teaching and learning. In the process, the relationship between teacher and learners changed dramatically. The practice of attending more consciously to one’s own language learning experiences may help other teachers in making certain decisions in their practice. Key words: EFL, isolated, language learner, fun, activities, adult learner, high school, university, teacher development, TESOL Los textos de desarrollo docente generalmente parten del supuesto que los profesores tienen a su disposición varios colegas y mentores para compartir ideas y buscar consejo. Mientras esto podría ocurrir en el contexto de inglés como segunda lengua (ESL), los profesores de inglés como lengua extranjera (EFL) que trabajan fuera de su cultura, pueden estar muy aislados. Este artículo de reflexión da una mirada a algunos de los escenarios de este problema, observados por un profesor de EFL, en la búsqueda del desarrollo profesional y el dilema sobre supuestas prácticas contemporáneas de enseñanza, hasta hallar una solución más a la mano: el uso de sus experiencias personales de aprendizaje para explicar sus creencias sobre la enseñanza y aprendizaje. En el proceso, la relación profesor-estudiantes cambió dramáticamente. El prestar atención más conscientemente a nuestras experiencias personales de aprendizaje de la lengua puede ayudar a otros profesores a sustentar ciertas decisiones durante su práctica. Palabras claves: Inglés como lengua extranjera, desolación, aprendiz de inglés, diversión, actividades, aprendiz adulto, escuela secundaria, universidad, desarrollo docente, TESOL
publishDate 2006
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2006
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2019-06-25T23:11:34Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2019-06-25T23:11:34Z
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.content.spa.fl_str_mv Text
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/ART
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25112
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv http://bdigital.unal.edu.co/16149/
url https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25112
http://bdigital.unal.edu.co/16149/
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11008
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.references.spa.fl_str_mv Spencer, Shelley A. (2006) Informing language teaching through language learning. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development; 187-197 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Tea .
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.license.spa.fl_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
institution Universidad Nacional de Colombia
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25112/1/11008-26144-1-PB.pdf
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25112/2/11008-26144-1-PB.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv 4cb789c4bef23cbef2f34e9124a2094e
bc0b466767bb0e7efbd87be0cb4830b0
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia
repository.mail.fl_str_mv repositorio_nal@unal.edu.co
_version_ 1814089440112410624
spelling Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Spencer, Shelley A.08530bf3-4581-47a8-beda-b80eeb54372d3002019-06-25T23:11:34Z2019-06-25T23:11:34Z2006https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25112http://bdigital.unal.edu.co/16149/Teacher development texts generally work from the assumption that teachers have a number of colleagues and mentors available to share ideas with and seek guidance from. While this might be so in the ESL context, EFL teachers working outside of their culture can be very isolated. This reflective article looks at some of the problem scenarios faced by one EFL teacher in pursuit of professional development and the dilemma over assumed contemporary teaching practices until finding a solution close at hand: using one’s own concurrent language learning experiences to inform others of one’s beliefs about teaching and learning. In the process, the relationship between teacher and learners changed dramatically. The practice of attending more consciously to one’s own language learning experiences may help other teachers in making certain decisions in their practice. Key words: EFL, isolated, language learner, fun, activities, adult learner, high school, university, teacher development, TESOL Los textos de desarrollo docente generalmente parten del supuesto que los profesores tienen a su disposición varios colegas y mentores para compartir ideas y buscar consejo. Mientras esto podría ocurrir en el contexto de inglés como segunda lengua (ESL), los profesores de inglés como lengua extranjera (EFL) que trabajan fuera de su cultura, pueden estar muy aislados. Este artículo de reflexión da una mirada a algunos de los escenarios de este problema, observados por un profesor de EFL, en la búsqueda del desarrollo profesional y el dilema sobre supuestas prácticas contemporáneas de enseñanza, hasta hallar una solución más a la mano: el uso de sus experiencias personales de aprendizaje para explicar sus creencias sobre la enseñanza y aprendizaje. En el proceso, la relación profesor-estudiantes cambió dramáticamente. El prestar atención más conscientemente a nuestras experiencias personales de aprendizaje de la lengua puede ayudar a otros profesores a sustentar ciertas decisiones durante su práctica. Palabras claves: Inglés como lengua extranjera, desolación, aprendiz de inglés, diversión, actividades, aprendiz adulto, escuela secundaria, universidad, desarrollo docente, TESOLapplication/pdfspaUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanashttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11008Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentPROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentSpencer, Shelley A. (2006) Informing language teaching through language learning. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development; 187-197 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Tea .Informing language teaching through language learningArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTTESOLEFLisolatedlanguage learnerfunactivitiesadult learnerhigh schooluniversityteacher developmentORIGINAL11008-26144-1-PB.pdfapplication/pdf68134https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25112/1/11008-26144-1-PB.pdf4cb789c4bef23cbef2f34e9124a2094eMD51THUMBNAIL11008-26144-1-PB.pdf.jpg11008-26144-1-PB.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7185https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25112/2/11008-26144-1-PB.pdf.jpgbc0b466767bb0e7efbd87be0cb4830b0MD52unal/25112oai:repositorio.unal.edu.co:unal/251122022-10-28 23:02:26.671Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co