Informing language teaching through language learning
Teacher development texts generally work from the assumption that teachers have a number of colleagues and mentors available to share ideas with and seek guidance from. While this might be so in the ESL context, EFL teachers working outside of their culture can be very isolated. This reflective arti...
- Autores:
-
Spencer, Shelley A.
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2006
- Institución:
- Universidad Nacional de Colombia
- Repositorio:
- Universidad Nacional de Colombia
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unal.edu.co:unal/25112
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25112
http://bdigital.unal.edu.co/16149/
- Palabra clave:
- TESOL
EFL
isolated
language learner
fun
activities
adult learner
high school
university
teacher development
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial 4.0 Internacional
id |
UNACIONAL2_1c4d15378a920f02cf04bb21f615af50 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/25112 |
network_acronym_str |
UNACIONAL2 |
network_name_str |
Universidad Nacional de Colombia |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
Informing language teaching through language learning |
title |
Informing language teaching through language learning |
spellingShingle |
Informing language teaching through language learning TESOL EFL isolated language learner fun activities adult learner high school university teacher development |
title_short |
Informing language teaching through language learning |
title_full |
Informing language teaching through language learning |
title_fullStr |
Informing language teaching through language learning |
title_full_unstemmed |
Informing language teaching through language learning |
title_sort |
Informing language teaching through language learning |
dc.creator.fl_str_mv |
Spencer, Shelley A. |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Spencer, Shelley A. |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
TESOL EFL isolated language learner fun activities adult learner high school university teacher development |
topic |
TESOL EFL isolated language learner fun activities adult learner high school university teacher development |
description |
Teacher development texts generally work from the assumption that teachers have a number of colleagues and mentors available to share ideas with and seek guidance from. While this might be so in the ESL context, EFL teachers working outside of their culture can be very isolated. This reflective article looks at some of the problem scenarios faced by one EFL teacher in pursuit of professional development and the dilemma over assumed contemporary teaching practices until finding a solution close at hand: using one’s own concurrent language learning experiences to inform others of one’s beliefs about teaching and learning. In the process, the relationship between teacher and learners changed dramatically. The practice of attending more consciously to one’s own language learning experiences may help other teachers in making certain decisions in their practice. Key words: EFL, isolated, language learner, fun, activities, adult learner, high school, university, teacher development, TESOL Los textos de desarrollo docente generalmente parten del supuesto que los profesores tienen a su disposición varios colegas y mentores para compartir ideas y buscar consejo. Mientras esto podría ocurrir en el contexto de inglés como segunda lengua (ESL), los profesores de inglés como lengua extranjera (EFL) que trabajan fuera de su cultura, pueden estar muy aislados. Este artículo de reflexión da una mirada a algunos de los escenarios de este problema, observados por un profesor de EFL, en la búsqueda del desarrollo profesional y el dilema sobre supuestas prácticas contemporáneas de enseñanza, hasta hallar una solución más a la mano: el uso de sus experiencias personales de aprendizaje para explicar sus creencias sobre la enseñanza y aprendizaje. En el proceso, la relación profesor-estudiantes cambió dramáticamente. El prestar atención más conscientemente a nuestras experiencias personales de aprendizaje de la lengua puede ayudar a otros profesores a sustentar ciertas decisiones durante su práctica. Palabras claves: Inglés como lengua extranjera, desolación, aprendiz de inglés, diversión, actividades, aprendiz adulto, escuela secundaria, universidad, desarrollo docente, TESOL |
publishDate |
2006 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2006 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2019-06-25T23:11:34Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2019-06-25T23:11:34Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25112 |
dc.identifier.eprints.spa.fl_str_mv |
http://bdigital.unal.edu.co/16149/ |
url |
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25112 http://bdigital.unal.edu.co/16149/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11008 |
dc.relation.ispartof.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development PROFILE Issues in Teachers' Professional Development |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
Spencer, Shelley A. (2006) Informing language teaching through language learning. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development; 187-197 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Tea . |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas |
institution |
Universidad Nacional de Colombia |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25112/1/11008-26144-1-PB.pdf https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25112/2/11008-26144-1-PB.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
4cb789c4bef23cbef2f34e9124a2094e bc0b466767bb0e7efbd87be0cb4830b0 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio_nal@unal.edu.co |
_version_ |
1814089440112410624 |
spelling |
Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Spencer, Shelley A.08530bf3-4581-47a8-beda-b80eeb54372d3002019-06-25T23:11:34Z2019-06-25T23:11:34Z2006https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25112http://bdigital.unal.edu.co/16149/Teacher development texts generally work from the assumption that teachers have a number of colleagues and mentors available to share ideas with and seek guidance from. While this might be so in the ESL context, EFL teachers working outside of their culture can be very isolated. This reflective article looks at some of the problem scenarios faced by one EFL teacher in pursuit of professional development and the dilemma over assumed contemporary teaching practices until finding a solution close at hand: using one’s own concurrent language learning experiences to inform others of one’s beliefs about teaching and learning. In the process, the relationship between teacher and learners changed dramatically. The practice of attending more consciously to one’s own language learning experiences may help other teachers in making certain decisions in their practice. Key words: EFL, isolated, language learner, fun, activities, adult learner, high school, university, teacher development, TESOL Los textos de desarrollo docente generalmente parten del supuesto que los profesores tienen a su disposición varios colegas y mentores para compartir ideas y buscar consejo. Mientras esto podría ocurrir en el contexto de inglés como segunda lengua (ESL), los profesores de inglés como lengua extranjera (EFL) que trabajan fuera de su cultura, pueden estar muy aislados. Este artículo de reflexión da una mirada a algunos de los escenarios de este problema, observados por un profesor de EFL, en la búsqueda del desarrollo profesional y el dilema sobre supuestas prácticas contemporáneas de enseñanza, hasta hallar una solución más a la mano: el uso de sus experiencias personales de aprendizaje para explicar sus creencias sobre la enseñanza y aprendizaje. En el proceso, la relación profesor-estudiantes cambió dramáticamente. El prestar atención más conscientemente a nuestras experiencias personales de aprendizaje de la lengua puede ayudar a otros profesores a sustentar ciertas decisiones durante su práctica. Palabras claves: Inglés como lengua extranjera, desolación, aprendiz de inglés, diversión, actividades, aprendiz adulto, escuela secundaria, universidad, desarrollo docente, TESOLapplication/pdfspaUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanashttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11008Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentPROFILE Issues in Teachers' Professional DevelopmentSpencer, Shelley A. (2006) Informing language teaching through language learning. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development; 187-197 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Tea .Informing language teaching through language learningArtículo de revistainfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Texthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTTESOLEFLisolatedlanguage learnerfunactivitiesadult learnerhigh schooluniversityteacher developmentORIGINAL11008-26144-1-PB.pdfapplication/pdf68134https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25112/1/11008-26144-1-PB.pdf4cb789c4bef23cbef2f34e9124a2094eMD51THUMBNAIL11008-26144-1-PB.pdf.jpg11008-26144-1-PB.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7185https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/unal/25112/2/11008-26144-1-PB.pdf.jpgbc0b466767bb0e7efbd87be0cb4830b0MD52unal/25112oai:repositorio.unal.edu.co:unal/251122022-10-28 23:02:26.671Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiarepositorio_nal@unal.edu.co |