Rhetorical, Metacognitive, and Cognitive Strategies in Teacher Candidates’ Essay Writing

This paper reports on a study about the rhetoric, metacognitive, and cognitive strategies pre-service teachers use before and after a process-based writing intervention when completing an argumentative essay. The data were collected through two think-aloud protocols while 21 Chilean English as a for...

Full description

Autores:
Díaz Larenas, Claudio
Ramos Leiva, Lucía
Ortiz Navarrete, Mabel
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2017
Institución:
Universidad Nacional de Colombia
Repositorio:
Universidad Nacional de Colombia
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unal.edu.co:unal/66898
Acceso en línea:
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66898
http://bdigital.unal.edu.co/67926/
Palabra clave:
37 Educación / Education
8 Literatura y retórica / Literature
Argumentative essay
pre-service teachers
think-aloud protocol
writing strategies
ensayo argumentativo
estrategias de escritura
estudiantes de un programa de formación de profesores de inglés
protocolo de pensamiento en voz alta
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional