Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolares

El presente trabajo está basado en la adaptación de temas comerciales y urbanos para banda sinfónica infantil juvenil, como elemento dinamizador en el aprendizaje y formación musical de los estudiantes. La estructura del proyecto está fundamentada en involucrar a los estudiantes y desarrollar las ca...

Full description

Autores:
Martinez Blanco, Kenny Robert
Tipo de recurso:
http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce
Fecha de publicación:
2016
Institución:
Universidad Industrial de Santander
Repositorio:
Repositorio UIS
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:noesis.uis.edu.co:20.500.14071/34522
Acceso en línea:
https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/34522
https://noesis.uis.edu.co
Palabra clave:
Adaptacion
Arreglo
Transcripcion
Composición
Banda Infantil Juvenil.
This work is based on the adaptation of commercial and urban themes for the children and teenager’s symphonic band like and motivator element in learning and musical education of the students. The structure of the project is oriented to involved and develop students’ skills through previous and a final concert
showing the importance of the commercial musical pieces. The student has been motivated to acquire the academic musical knowledge and the techniques tools of interpretation when they study an instrument. Children follow an initiation musical process but they can participate in different concerts since the musical adjustment take into account the student’s abilities. At the end of the project
it sets out a serie of important suggestions of the musical pieces assembly
its study and interpretation. In the same way
the conclusions of the project are based on the experience with the adjustments and the assembly of the musical pieces. They are a guide to motivate the younger artists to explore the interesting world of music and the diversity of rhymes in different cultures.
Rights
License
Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
id UISANTADR2_d0118a57a35089a53d683835ef6dbaf0
oai_identifier_str oai:noesis.uis.edu.co:20.500.14071/34522
network_acronym_str UISANTADR2
network_name_str Repositorio UIS
repository_id_str
dc.title.none.fl_str_mv Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolares
dc.title.english.none.fl_str_mv Adaptation, Arrangement, Transcription, Composition, Children Young Band
title Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolares
spellingShingle Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolares
Adaptacion
Arreglo
Transcripcion
Composición
Banda Infantil Juvenil.
This work is based on the adaptation of commercial and urban themes for the children and teenager’s symphonic band like and motivator element in learning and musical education of the students. The structure of the project is oriented to involved and develop students’ skills through previous and a final concert
showing the importance of the commercial musical pieces. The student has been motivated to acquire the academic musical knowledge and the techniques tools of interpretation when they study an instrument. Children follow an initiation musical process but they can participate in different concerts since the musical adjustment take into account the student’s abilities. At the end of the project
it sets out a serie of important suggestions of the musical pieces assembly
its study and interpretation. In the same way
the conclusions of the project are based on the experience with the adjustments and the assembly of the musical pieces. They are a guide to motivate the younger artists to explore the interesting world of music and the diversity of rhymes in different cultures.
title_short Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolares
title_full Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolares
title_fullStr Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolares
title_full_unstemmed Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolares
title_sort Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolares
dc.creator.fl_str_mv Martinez Blanco, Kenny Robert
dc.contributor.advisor.none.fl_str_mv Lozano Arias, Carlos Humberto
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Martinez Blanco, Kenny Robert
dc.subject.none.fl_str_mv Adaptacion
Arreglo
Transcripcion
Composición
Banda Infantil Juvenil.
topic Adaptacion
Arreglo
Transcripcion
Composición
Banda Infantil Juvenil.
This work is based on the adaptation of commercial and urban themes for the children and teenager’s symphonic band like and motivator element in learning and musical education of the students. The structure of the project is oriented to involved and develop students’ skills through previous and a final concert
showing the importance of the commercial musical pieces. The student has been motivated to acquire the academic musical knowledge and the techniques tools of interpretation when they study an instrument. Children follow an initiation musical process but they can participate in different concerts since the musical adjustment take into account the student’s abilities. At the end of the project
it sets out a serie of important suggestions of the musical pieces assembly
its study and interpretation. In the same way
the conclusions of the project are based on the experience with the adjustments and the assembly of the musical pieces. They are a guide to motivate the younger artists to explore the interesting world of music and the diversity of rhymes in different cultures.
dc.subject.keyword.none.fl_str_mv This work is based on the adaptation of commercial and urban themes for the children and teenager’s symphonic band like and motivator element in learning and musical education of the students. The structure of the project is oriented to involved and develop students’ skills through previous and a final concert
showing the importance of the commercial musical pieces. The student has been motivated to acquire the academic musical knowledge and the techniques tools of interpretation when they study an instrument. Children follow an initiation musical process but they can participate in different concerts since the musical adjustment take into account the student’s abilities. At the end of the project
it sets out a serie of important suggestions of the musical pieces assembly
its study and interpretation. In the same way
the conclusions of the project are based on the experience with the adjustments and the assembly of the musical pieces. They are a guide to motivate the younger artists to explore the interesting world of music and the diversity of rhymes in different cultures.
description El presente trabajo está basado en la adaptación de temas comerciales y urbanos para banda sinfónica infantil juvenil, como elemento dinamizador en el aprendizaje y formación musical de los estudiantes. La estructura del proyecto está fundamentada en involucrar a los estudiantes y desarrollar las capacidades musicales en cada uno de ellos, además se pretende mediante la presentación de una serie de conciertos previos y un concierto final, dejar en evidencia la importancia de utilizar obras de música comercial, para que el estudiante este motivado y posea conocimientos académicos musicales y herramientas técnicas de interpretación, en el momento de estudiar su instrumento. Los infantes que llevan un proceso musical de iniciación, pueden participar en los diferentes conciertos; pues las adaptaciones musicales tienen en cuenta las capacidades de cada intérprete. En su parte final, el proyecto plantea una serie de recomendaciones de gran importancia en lo que concierne al montaje de las obras, su estudio e interpretación. De igual manera, las conclusiones del proyecto están basadas en la experiencia con el proceso de las adaptaciones y montaje de las obras siendo estas un referente para motivar a los jóvenes músicos a explorar el interesante mundo musical y la diversidad de ritmos con la que cuentan las diferentes culturas
publishDate 2016
dc.date.available.none.fl_str_mv 2016
2024-03-03T22:38:53Z
dc.date.created.none.fl_str_mv 2016
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2016
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-03-03T22:38:53Z
dc.type.local.none.fl_str_mv Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
dc.type.hasversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.type.coar.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce
format http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/34522
dc.identifier.instname.none.fl_str_mv Universidad Industrial de Santander
dc.identifier.reponame.none.fl_str_mv Universidad Industrial de Santander
dc.identifier.repourl.none.fl_str_mv https://noesis.uis.edu.co
url https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/34522
https://noesis.uis.edu.co
identifier_str_mv Universidad Industrial de Santander
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.rights.none.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.license.none.fl_str_mv Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
dc.rights.uri.none.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
rights_invalid_str_mv Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Industrial de Santander
dc.publisher.faculty.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias Humanas
dc.publisher.program.none.fl_str_mv Licenciatura en Música
dc.publisher.school.none.fl_str_mv Escuela de Artes y Música
publisher.none.fl_str_mv Universidad Industrial de Santander
institution Universidad Industrial de Santander
bitstream.url.fl_str_mv https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/b49706a4-7ed3-479a-b7d4-9d6e6ac5c23d/download
https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/92936072-c0a4-4eef-831a-1a86a467b832/download
https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/72271e42-2347-4235-b7ab-85dc88abe3b8/download
bitstream.checksum.fl_str_mv f45f4e23a9f0743fe1ce0842537e037b
499288f1b27d1a6b20ccaf33d9fb456c
29a2297ab7a9729c62283db6be61015d
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv DSpace at UIS
repository.mail.fl_str_mv noesis@uis.edu.co
_version_ 1814095215595618304
spelling Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Lozano Arias, Carlos HumbertoMartinez Blanco, Kenny Robert2024-03-03T22:38:53Z20162024-03-03T22:38:53Z20162016https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/34522Universidad Industrial de SantanderUniversidad Industrial de Santanderhttps://noesis.uis.edu.coEl presente trabajo está basado en la adaptación de temas comerciales y urbanos para banda sinfónica infantil juvenil, como elemento dinamizador en el aprendizaje y formación musical de los estudiantes. La estructura del proyecto está fundamentada en involucrar a los estudiantes y desarrollar las capacidades musicales en cada uno de ellos, además se pretende mediante la presentación de una serie de conciertos previos y un concierto final, dejar en evidencia la importancia de utilizar obras de música comercial, para que el estudiante este motivado y posea conocimientos académicos musicales y herramientas técnicas de interpretación, en el momento de estudiar su instrumento. Los infantes que llevan un proceso musical de iniciación, pueden participar en los diferentes conciertos; pues las adaptaciones musicales tienen en cuenta las capacidades de cada intérprete. En su parte final, el proyecto plantea una serie de recomendaciones de gran importancia en lo que concierne al montaje de las obras, su estudio e interpretación. De igual manera, las conclusiones del proyecto están basadas en la experiencia con el proceso de las adaptaciones y montaje de las obras siendo estas un referente para motivar a los jóvenes músicos a explorar el interesante mundo musical y la diversidad de ritmos con la que cuentan las diferentes culturasPregradoLicenciado en MúsicaAdaptation of parts of commercial music as a dynamic in the process of training school bands.application/pdfspaUniversidad Industrial de SantanderFacultad de Ciencias HumanasLicenciatura en MúsicaEscuela de Artes y MúsicaAdaptacionArregloTranscripcionComposiciónBanda Infantil Juvenil.This work is based on the adaptation of commercial and urban themes for the children and teenager’s symphonic band like and motivator element in learning and musical education of the students. The structure of the project is oriented to involved and develop students’ skills through previous and a final concertshowing the importance of the commercial musical pieces. The student has been motivated to acquire the academic musical knowledge and the techniques tools of interpretation when they study an instrument. Children follow an initiation musical process but they can participate in different concerts since the musical adjustment take into account the student’s abilities. At the end of the projectit sets out a serie of important suggestions of the musical pieces assemblyits study and interpretation. In the same waythe conclusions of the project are based on the experience with the adjustments and the assembly of the musical pieces. They are a guide to motivate the younger artists to explore the interesting world of music and the diversity of rhymes in different cultures.Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolaresAdaptation, Arrangement, Transcription, Composition, Children Young BandTesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcceORIGINALCarta de autorización.pdfapplication/pdf146721https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/b49706a4-7ed3-479a-b7d4-9d6e6ac5c23d/downloadf45f4e23a9f0743fe1ce0842537e037bMD51Documento.pdfapplication/pdf7368217https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/92936072-c0a4-4eef-831a-1a86a467b832/download499288f1b27d1a6b20ccaf33d9fb456cMD52Nota de proyecto.pdfapplication/pdf116760https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/72271e42-2347-4235-b7ab-85dc88abe3b8/download29a2297ab7a9729c62283db6be61015dMD5320.500.14071/34522oai:noesis.uis.edu.co:20.500.14071/345222024-03-03 17:38:53.432http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/open.accesshttps://noesis.uis.edu.coDSpace at UISnoesis@uis.edu.co