Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolares
El presente trabajo está basado en la adaptación de temas comerciales y urbanos para banda sinfónica infantil juvenil, como elemento dinamizador en el aprendizaje y formación musical de los estudiantes. La estructura del proyecto está fundamentada en involucrar a los estudiantes y desarrollar las ca...
- Autores:
-
Martinez Blanco, Kenny Robert
- Tipo de recurso:
- http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce
- Fecha de publicación:
- 2016
- Institución:
- Universidad Industrial de Santander
- Repositorio:
- Repositorio UIS
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:noesis.uis.edu.co:20.500.14071/34522
- Palabra clave:
- Adaptacion
Arreglo
Transcripcion
Composición
Banda Infantil Juvenil.
This work is based on the adaptation of commercial and urban themes for the children and teenager’s symphonic band like and motivator element in learning and musical education of the students. The structure of the project is oriented to involved and develop students’ skills through previous and a final concert
showing the importance of the commercial musical pieces. The student has been motivated to acquire the academic musical knowledge and the techniques tools of interpretation when they study an instrument. Children follow an initiation musical process but they can participate in different concerts since the musical adjustment take into account the student’s abilities. At the end of the project
it sets out a serie of important suggestions of the musical pieces assembly
its study and interpretation. In the same way
the conclusions of the project are based on the experience with the adjustments and the assembly of the musical pieces. They are a guide to motivate the younger artists to explore the interesting world of music and the diversity of rhymes in different cultures.
- Rights
- License
- Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
id |
UISANTADR2_d0118a57a35089a53d683835ef6dbaf0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:noesis.uis.edu.co:20.500.14071/34522 |
network_acronym_str |
UISANTADR2 |
network_name_str |
Repositorio UIS |
repository_id_str |
|
dc.title.none.fl_str_mv |
Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolares |
dc.title.english.none.fl_str_mv |
Adaptation, Arrangement, Transcription, Composition, Children Young Band |
title |
Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolares |
spellingShingle |
Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolares Adaptacion Arreglo Transcripcion Composición Banda Infantil Juvenil. This work is based on the adaptation of commercial and urban themes for the children and teenager’s symphonic band like and motivator element in learning and musical education of the students. The structure of the project is oriented to involved and develop students’ skills through previous and a final concert showing the importance of the commercial musical pieces. The student has been motivated to acquire the academic musical knowledge and the techniques tools of interpretation when they study an instrument. Children follow an initiation musical process but they can participate in different concerts since the musical adjustment take into account the student’s abilities. At the end of the project it sets out a serie of important suggestions of the musical pieces assembly its study and interpretation. In the same way the conclusions of the project are based on the experience with the adjustments and the assembly of the musical pieces. They are a guide to motivate the younger artists to explore the interesting world of music and the diversity of rhymes in different cultures. |
title_short |
Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolares |
title_full |
Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolares |
title_fullStr |
Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolares |
title_full_unstemmed |
Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolares |
title_sort |
Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolares |
dc.creator.fl_str_mv |
Martinez Blanco, Kenny Robert |
dc.contributor.advisor.none.fl_str_mv |
Lozano Arias, Carlos Humberto |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Martinez Blanco, Kenny Robert |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Adaptacion Arreglo Transcripcion Composición Banda Infantil Juvenil. |
topic |
Adaptacion Arreglo Transcripcion Composición Banda Infantil Juvenil. This work is based on the adaptation of commercial and urban themes for the children and teenager’s symphonic band like and motivator element in learning and musical education of the students. The structure of the project is oriented to involved and develop students’ skills through previous and a final concert showing the importance of the commercial musical pieces. The student has been motivated to acquire the academic musical knowledge and the techniques tools of interpretation when they study an instrument. Children follow an initiation musical process but they can participate in different concerts since the musical adjustment take into account the student’s abilities. At the end of the project it sets out a serie of important suggestions of the musical pieces assembly its study and interpretation. In the same way the conclusions of the project are based on the experience with the adjustments and the assembly of the musical pieces. They are a guide to motivate the younger artists to explore the interesting world of music and the diversity of rhymes in different cultures. |
dc.subject.keyword.none.fl_str_mv |
This work is based on the adaptation of commercial and urban themes for the children and teenager’s symphonic band like and motivator element in learning and musical education of the students. The structure of the project is oriented to involved and develop students’ skills through previous and a final concert showing the importance of the commercial musical pieces. The student has been motivated to acquire the academic musical knowledge and the techniques tools of interpretation when they study an instrument. Children follow an initiation musical process but they can participate in different concerts since the musical adjustment take into account the student’s abilities. At the end of the project it sets out a serie of important suggestions of the musical pieces assembly its study and interpretation. In the same way the conclusions of the project are based on the experience with the adjustments and the assembly of the musical pieces. They are a guide to motivate the younger artists to explore the interesting world of music and the diversity of rhymes in different cultures. |
description |
El presente trabajo está basado en la adaptación de temas comerciales y urbanos para banda sinfónica infantil juvenil, como elemento dinamizador en el aprendizaje y formación musical de los estudiantes. La estructura del proyecto está fundamentada en involucrar a los estudiantes y desarrollar las capacidades musicales en cada uno de ellos, además se pretende mediante la presentación de una serie de conciertos previos y un concierto final, dejar en evidencia la importancia de utilizar obras de música comercial, para que el estudiante este motivado y posea conocimientos académicos musicales y herramientas técnicas de interpretación, en el momento de estudiar su instrumento. Los infantes que llevan un proceso musical de iniciación, pueden participar en los diferentes conciertos; pues las adaptaciones musicales tienen en cuenta las capacidades de cada intérprete. En su parte final, el proyecto plantea una serie de recomendaciones de gran importancia en lo que concierne al montaje de las obras, su estudio e interpretación. De igual manera, las conclusiones del proyecto están basadas en la experiencia con el proceso de las adaptaciones y montaje de las obras siendo estas un referente para motivar a los jóvenes músicos a explorar el interesante mundo musical y la diversidad de ritmos con la que cuentan las diferentes culturas |
publishDate |
2016 |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2016 2024-03-03T22:38:53Z |
dc.date.created.none.fl_str_mv |
2016 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2016 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-03-03T22:38:53Z |
dc.type.local.none.fl_str_mv |
Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado |
dc.type.hasversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.type.coar.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce |
format |
http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/34522 |
dc.identifier.instname.none.fl_str_mv |
Universidad Industrial de Santander |
dc.identifier.reponame.none.fl_str_mv |
Universidad Industrial de Santander |
dc.identifier.repourl.none.fl_str_mv |
https://noesis.uis.edu.co |
url |
https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/34522 https://noesis.uis.edu.co |
identifier_str_mv |
Universidad Industrial de Santander |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.rights.none.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.license.none.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) |
dc.rights.uri.none.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0) |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0) http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Industrial de Santander |
dc.publisher.faculty.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias Humanas |
dc.publisher.program.none.fl_str_mv |
Licenciatura en Música |
dc.publisher.school.none.fl_str_mv |
Escuela de Artes y Música |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Industrial de Santander |
institution |
Universidad Industrial de Santander |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/b49706a4-7ed3-479a-b7d4-9d6e6ac5c23d/download https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/92936072-c0a4-4eef-831a-1a86a467b832/download https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/72271e42-2347-4235-b7ab-85dc88abe3b8/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
f45f4e23a9f0743fe1ce0842537e037b 499288f1b27d1a6b20ccaf33d9fb456c 29a2297ab7a9729c62283db6be61015d |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
DSpace at UIS |
repository.mail.fl_str_mv |
noesis@uis.edu.co |
_version_ |
1814095215595618304 |
spelling |
Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Lozano Arias, Carlos HumbertoMartinez Blanco, Kenny Robert2024-03-03T22:38:53Z20162024-03-03T22:38:53Z20162016https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/34522Universidad Industrial de SantanderUniversidad Industrial de Santanderhttps://noesis.uis.edu.coEl presente trabajo está basado en la adaptación de temas comerciales y urbanos para banda sinfónica infantil juvenil, como elemento dinamizador en el aprendizaje y formación musical de los estudiantes. La estructura del proyecto está fundamentada en involucrar a los estudiantes y desarrollar las capacidades musicales en cada uno de ellos, además se pretende mediante la presentación de una serie de conciertos previos y un concierto final, dejar en evidencia la importancia de utilizar obras de música comercial, para que el estudiante este motivado y posea conocimientos académicos musicales y herramientas técnicas de interpretación, en el momento de estudiar su instrumento. Los infantes que llevan un proceso musical de iniciación, pueden participar en los diferentes conciertos; pues las adaptaciones musicales tienen en cuenta las capacidades de cada intérprete. En su parte final, el proyecto plantea una serie de recomendaciones de gran importancia en lo que concierne al montaje de las obras, su estudio e interpretación. De igual manera, las conclusiones del proyecto están basadas en la experiencia con el proceso de las adaptaciones y montaje de las obras siendo estas un referente para motivar a los jóvenes músicos a explorar el interesante mundo musical y la diversidad de ritmos con la que cuentan las diferentes culturasPregradoLicenciado en MúsicaAdaptation of parts of commercial music as a dynamic in the process of training school bands.application/pdfspaUniversidad Industrial de SantanderFacultad de Ciencias HumanasLicenciatura en MúsicaEscuela de Artes y MúsicaAdaptacionArregloTranscripcionComposiciónBanda Infantil Juvenil.This work is based on the adaptation of commercial and urban themes for the children and teenager’s symphonic band like and motivator element in learning and musical education of the students. The structure of the project is oriented to involved and develop students’ skills through previous and a final concertshowing the importance of the commercial musical pieces. The student has been motivated to acquire the academic musical knowledge and the techniques tools of interpretation when they study an instrument. Children follow an initiation musical process but they can participate in different concerts since the musical adjustment take into account the student’s abilities. At the end of the projectit sets out a serie of important suggestions of the musical pieces assemblyits study and interpretation. In the same waythe conclusions of the project are based on the experience with the adjustments and the assembly of the musical pieces. They are a guide to motivate the younger artists to explore the interesting world of music and the diversity of rhymes in different cultures.Adaptación de piezas de música comercial como elemento dinamizador en los procesos de formación de bandas escolaresAdaptation, Arrangement, Transcription, Composition, Children Young BandTesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcceORIGINALCarta de autorización.pdfapplication/pdf146721https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/b49706a4-7ed3-479a-b7d4-9d6e6ac5c23d/downloadf45f4e23a9f0743fe1ce0842537e037bMD51Documento.pdfapplication/pdf7368217https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/92936072-c0a4-4eef-831a-1a86a467b832/download499288f1b27d1a6b20ccaf33d9fb456cMD52Nota de proyecto.pdfapplication/pdf116760https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/72271e42-2347-4235-b7ab-85dc88abe3b8/download29a2297ab7a9729c62283db6be61015dMD5320.500.14071/34522oai:noesis.uis.edu.co:20.500.14071/345222024-03-03 17:38:53.432http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/open.accesshttps://noesis.uis.edu.coDSpace at UISnoesis@uis.edu.co |