LAS COMPETENCIAS PEDAGÓGICAS Y LA EDUCACIÓN

ABSTRACT This article is not written with the purpose to balance the interpretation of pedagogical problems. It does not have the ambition to fulfill all the topics involved in the problematic. Balance the interpretation means to demonstrate that the UIS does not a-critically assume the official ped...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2010
Institución:
Universidad Industrial de Santander
Repositorio:
Repositorio UIS
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:noesis.uis.edu.co:20.500.14071/7890
Acceso en línea:
https://revistas.uis.edu.co/index.php/revistahumanidades/article/view/492
https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/7890
Palabra clave:
Rights
openAccess
License
Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
id UISANTADR2_5375ca2bd1c2ae1cabac0273a4f66bf2
oai_identifier_str oai:noesis.uis.edu.co:20.500.14071/7890
network_acronym_str UISANTADR2
network_name_str Repositorio UIS
repository_id_str
spelling Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)http://purl.org/coar/access_right/c_abf2info:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)2010-03-082022-03-14T20:28:15Z2022-03-14T20:28:15Zhttps://revistas.uis.edu.co/index.php/revistahumanidades/article/view/492https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/7890ABSTRACT This article is not written with the purpose to balance the interpretation of pedagogical problems. It does not have the ambition to fulfill all the topics involved in the problematic. Balance the interpretation means to demonstrate that the UIS does not a-critically assume the official pedagogical discourses. Since a positive activity and attitude toward science predominates in the University, it has turned its attention and activity to its own field of work, i.e., education. Although the University must recognize the work that others have accomplished in pedagogical competences, it is ready to rigorously recontextualize any pedagogical discourse. KEY WORDS: Education, pedagogy, competence, problem, teachers, students.Sumario 1. El sentido común de la educación. 2. La competencia Lingüística. 3. Competencias pedagógicas. 3.1 Conocimiento como competencia. 3.2Profesor investigador. 3.3 Estudiante investigador. RESUMEN Este artículo se escribe con el propósito de equilibrar ¡a lectura de los problemas pedagógicos. No tiene el propósito de ser omniabarcante respecto de una problemática que es bastante rica en variantes. Equilibrar la lectura significa demostrar que la UIS no devora acríticamente los discursos pedagógicos oficiales. Como predomina una actitud y actividad positiva hacia la investigación científica y tecnológica, ha Universidad ha volcado ahora esa actitud y esa actividad hacia su propio campo de desempeño, a saber, la educación. Aunque debe reconocer el trabajo de otros sobre competencias pedagógicas, está dispuesta a recontextualizar rigurosamente cualquier discurso pedagógico de ese estilo. PALABRAS CLAVE: Educación, pedagogía, competencias, problema, profesores, estudiantes.  application/pdfspaUniversidad Industrial de Santanderhttps://revistas.uis.edu.co/index.php/revistahumanidades/article/view/492/814Revista UIS Humanidades; Vol. 36 Núm. 1 (2006): Revista UIS HumanidadesRevista UIS Humanidades; Vol. 36 No. 1 (2006): Revista UIS HumanidadesREVISTA UIS HUMANIDADES; v. 36 n. 1 (2006): Revista UIS Humanidades2145-85100120-095XLAS COMPETENCIAS PEDAGÓGICAS Y LA EDUCACIÓNTHE PEDAGOGIC COMPETENCE AND EDUCATIONinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Maldonado Serrano, Jorge Francisco20.500.14071/7890oai:noesis.uis.edu.co:20.500.14071/78902022-03-16 12:40:08.328metadata.onlyhttps://noesis.uis.edu.coDSpace at UISnoesis@uis.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv LAS COMPETENCIAS PEDAGÓGICAS Y LA EDUCACIÓN
dc.title.en-US.fl_str_mv THE PEDAGOGIC COMPETENCE AND EDUCATION
title LAS COMPETENCIAS PEDAGÓGICAS Y LA EDUCACIÓN
spellingShingle LAS COMPETENCIAS PEDAGÓGICAS Y LA EDUCACIÓN
title_short LAS COMPETENCIAS PEDAGÓGICAS Y LA EDUCACIÓN
title_full LAS COMPETENCIAS PEDAGÓGICAS Y LA EDUCACIÓN
title_fullStr LAS COMPETENCIAS PEDAGÓGICAS Y LA EDUCACIÓN
title_full_unstemmed LAS COMPETENCIAS PEDAGÓGICAS Y LA EDUCACIÓN
title_sort LAS COMPETENCIAS PEDAGÓGICAS Y LA EDUCACIÓN
description ABSTRACT This article is not written with the purpose to balance the interpretation of pedagogical problems. It does not have the ambition to fulfill all the topics involved in the problematic. Balance the interpretation means to demonstrate that the UIS does not a-critically assume the official pedagogical discourses. Since a positive activity and attitude toward science predominates in the University, it has turned its attention and activity to its own field of work, i.e., education. Although the University must recognize the work that others have accomplished in pedagogical competences, it is ready to rigorously recontextualize any pedagogical discourse. KEY WORDS: Education, pedagogy, competence, problem, teachers, students.
publishDate 2010
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2022-03-14T20:28:15Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2022-03-14T20:28:15Z
dc.date.none.fl_str_mv 2010-03-08
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uis.edu.co/index.php/revistahumanidades/article/view/492
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/7890
url https://revistas.uis.edu.co/index.php/revistahumanidades/article/view/492
https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/7890
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uis.edu.co/index.php/revistahumanidades/article/view/492/814
dc.rights.license.none.fl_str_mv Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
dc.rights.coar.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
rights_invalid_str_mv Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Industrial de Santander
dc.source.es-ES.fl_str_mv Revista UIS Humanidades; Vol. 36 Núm. 1 (2006): Revista UIS Humanidades
dc.source.en-US.fl_str_mv Revista UIS Humanidades; Vol. 36 No. 1 (2006): Revista UIS Humanidades
dc.source.pt-BR.fl_str_mv REVISTA UIS HUMANIDADES; v. 36 n. 1 (2006): Revista UIS Humanidades
dc.source.none.fl_str_mv 2145-8510
0120-095X
institution Universidad Industrial de Santander
repository.name.fl_str_mv DSpace at UIS
repository.mail.fl_str_mv noesis@uis.edu.co
_version_ 1831929695598280704