Implementación de un plan de mantenimiento para el parque automotor de la cooperativa Multiactiva de Taxistas y Transportadores Unidos, Cotaxi
La Cooperativa multiactiva de taxis y transportadores unidos, Cotaxi posee gran variedad en servicios de transporte terrestre en Santander y Colombia, la cual cuenta con 230 vehículos para el servicio de la comunidad. Este proyecto tiene como objetivo principal el diseño, la estructuración e impleme...
- Autores:
-
Antolinez Rivera, Edberg Abel
Garcia Malaver, Fabian Ricardo
- Tipo de recurso:
- http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce
- Fecha de publicación:
- 2016
- Institución:
- Universidad Industrial de Santander
- Repositorio:
- Repositorio UIS
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:noesis.uis.edu.co:20.500.14071/34459
- Palabra clave:
- Mantenimiento Preventivo
Estructuración E Implementación
Diagrama De Pareto
Análisis De Criticidad
Software
Alarmas
Servicio.
The Multiactive Cooperative taxis and transporters united
Cotaxi has great variety in land transport services in Santander and Colombia
which has 230 vehicles for community service. This project's main objective is the design
structuring and implementation of corrective and preventive routine maintenance for vehicles forming this cooperative. For this project first must perform a compilation of information failures that have vehicles periodically to subsequently classify and analyze them using tools such as criticality analysis by the method of weighted systems and Pareto chart
which allow us to classify defects and determine the most critical of which is analyzed and determined intervention times between maintenance of vehicles in order to prevent these vehicles do not waste time for unscheduled repairs in maintenance workshops. After gathering all this information will proceed to enter it in the computer system (software) which stores all the information of the vehicles as resumes
fault history
technical specifications and mainly generate alarms dates maintenance vehicles thus ensuring a reduction in maintenance costs and provide better service to their customers who are the main objectives of the company.
- Rights
- License
- Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
id |
UISANTADR2_2b3632571b3d1e1e9f7ca027c750bbd3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:noesis.uis.edu.co:20.500.14071/34459 |
network_acronym_str |
UISANTADR2 |
network_name_str |
Repositorio UIS |
repository_id_str |
|
dc.title.none.fl_str_mv |
Implementación de un plan de mantenimiento para el parque automotor de la cooperativa Multiactiva de Taxistas y Transportadores Unidos, Cotaxi |
dc.title.english.none.fl_str_mv |
Preventive Maintenance, Structuring And Implementation, Pareto Chart, Criticality Analysis, Software, Alarms, Service |
title |
Implementación de un plan de mantenimiento para el parque automotor de la cooperativa Multiactiva de Taxistas y Transportadores Unidos, Cotaxi |
spellingShingle |
Implementación de un plan de mantenimiento para el parque automotor de la cooperativa Multiactiva de Taxistas y Transportadores Unidos, Cotaxi Mantenimiento Preventivo Estructuración E Implementación Diagrama De Pareto Análisis De Criticidad Software Alarmas Servicio. The Multiactive Cooperative taxis and transporters united Cotaxi has great variety in land transport services in Santander and Colombia which has 230 vehicles for community service. This project's main objective is the design structuring and implementation of corrective and preventive routine maintenance for vehicles forming this cooperative. For this project first must perform a compilation of information failures that have vehicles periodically to subsequently classify and analyze them using tools such as criticality analysis by the method of weighted systems and Pareto chart which allow us to classify defects and determine the most critical of which is analyzed and determined intervention times between maintenance of vehicles in order to prevent these vehicles do not waste time for unscheduled repairs in maintenance workshops. After gathering all this information will proceed to enter it in the computer system (software) which stores all the information of the vehicles as resumes fault history technical specifications and mainly generate alarms dates maintenance vehicles thus ensuring a reduction in maintenance costs and provide better service to their customers who are the main objectives of the company. |
title_short |
Implementación de un plan de mantenimiento para el parque automotor de la cooperativa Multiactiva de Taxistas y Transportadores Unidos, Cotaxi |
title_full |
Implementación de un plan de mantenimiento para el parque automotor de la cooperativa Multiactiva de Taxistas y Transportadores Unidos, Cotaxi |
title_fullStr |
Implementación de un plan de mantenimiento para el parque automotor de la cooperativa Multiactiva de Taxistas y Transportadores Unidos, Cotaxi |
title_full_unstemmed |
Implementación de un plan de mantenimiento para el parque automotor de la cooperativa Multiactiva de Taxistas y Transportadores Unidos, Cotaxi |
title_sort |
Implementación de un plan de mantenimiento para el parque automotor de la cooperativa Multiactiva de Taxistas y Transportadores Unidos, Cotaxi |
dc.creator.fl_str_mv |
Antolinez Rivera, Edberg Abel Garcia Malaver, Fabian Ricardo |
dc.contributor.advisor.none.fl_str_mv |
Borras Pinilla, Carlos Rodriguez Duran, Ivan |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Antolinez Rivera, Edberg Abel Garcia Malaver, Fabian Ricardo |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Mantenimiento Preventivo Estructuración E Implementación Diagrama De Pareto Análisis De Criticidad Software Alarmas Servicio. |
topic |
Mantenimiento Preventivo Estructuración E Implementación Diagrama De Pareto Análisis De Criticidad Software Alarmas Servicio. The Multiactive Cooperative taxis and transporters united Cotaxi has great variety in land transport services in Santander and Colombia which has 230 vehicles for community service. This project's main objective is the design structuring and implementation of corrective and preventive routine maintenance for vehicles forming this cooperative. For this project first must perform a compilation of information failures that have vehicles periodically to subsequently classify and analyze them using tools such as criticality analysis by the method of weighted systems and Pareto chart which allow us to classify defects and determine the most critical of which is analyzed and determined intervention times between maintenance of vehicles in order to prevent these vehicles do not waste time for unscheduled repairs in maintenance workshops. After gathering all this information will proceed to enter it in the computer system (software) which stores all the information of the vehicles as resumes fault history technical specifications and mainly generate alarms dates maintenance vehicles thus ensuring a reduction in maintenance costs and provide better service to their customers who are the main objectives of the company. |
dc.subject.keyword.none.fl_str_mv |
The Multiactive Cooperative taxis and transporters united Cotaxi has great variety in land transport services in Santander and Colombia which has 230 vehicles for community service. This project's main objective is the design structuring and implementation of corrective and preventive routine maintenance for vehicles forming this cooperative. For this project first must perform a compilation of information failures that have vehicles periodically to subsequently classify and analyze them using tools such as criticality analysis by the method of weighted systems and Pareto chart which allow us to classify defects and determine the most critical of which is analyzed and determined intervention times between maintenance of vehicles in order to prevent these vehicles do not waste time for unscheduled repairs in maintenance workshops. After gathering all this information will proceed to enter it in the computer system (software) which stores all the information of the vehicles as resumes fault history technical specifications and mainly generate alarms dates maintenance vehicles thus ensuring a reduction in maintenance costs and provide better service to their customers who are the main objectives of the company. |
description |
La Cooperativa multiactiva de taxis y transportadores unidos, Cotaxi posee gran variedad en servicios de transporte terrestre en Santander y Colombia, la cual cuenta con 230 vehículos para el servicio de la comunidad. Este proyecto tiene como objetivo principal el diseño, la estructuración e implementación de rutinas de mantenimiento correctivas y preventivas para los vehículos que conforman esta cooperativa. Para la realización de este proyecto en primer lugar se debe realizar una recopilación de información de las fallas que presentan los vehículos periódicamente para posteriormente clasificarlas y analizarlas por medio de herramientas como el análisis de criticidad por el método de sistemas ponderados y el diagrama de Pareto, los cuales nos permiten clasificar las fallas y determinar las más critica las cuales se analizaran y determinar los tiempos de intervención entre mantenimientos de los vehículos para así poder evitar que estos vehículos no pierdan tiempo por reparaciones no programadas en los talleres de mantenimientos. Una vez recopilada toda esta información se procederá a ingresarla en sistema informático (software) el cual se encargara de almacenar toda la información de los vehículos como hojas de vida, historial de fallas, fichas técnicas y principalmente generar las alarmas de las fechas de mantenimiento de los vehículos para así poder garantizar una reducción en los costos de manutención y poder prestar un mejor servicio a sus clientes que son los principales objetivos de la empresa. |
publishDate |
2016 |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2016 2024-03-03T22:37:55Z |
dc.date.created.none.fl_str_mv |
2016 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2016 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-03-03T22:37:55Z |
dc.type.local.none.fl_str_mv |
Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado |
dc.type.hasversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.type.coar.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce |
format |
http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/34459 |
dc.identifier.instname.none.fl_str_mv |
Universidad Industrial de Santander |
dc.identifier.reponame.none.fl_str_mv |
Universidad Industrial de Santander |
dc.identifier.repourl.none.fl_str_mv |
https://noesis.uis.edu.co |
url |
https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/34459 https://noesis.uis.edu.co |
identifier_str_mv |
Universidad Industrial de Santander |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.rights.none.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.license.none.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) |
dc.rights.uri.none.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0) |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0) http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Industrial de Santander |
dc.publisher.faculty.none.fl_str_mv |
Facultad de Ingenierías Fisicomecánicas |
dc.publisher.program.none.fl_str_mv |
Ingeniería Mecánica |
dc.publisher.school.none.fl_str_mv |
Escuela de Ingeniería Mecánica |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Industrial de Santander |
institution |
Universidad Industrial de Santander |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/b2037095-6124-4728-a3bd-2d0f6af22129/download https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/76db0603-7b08-421e-8311-4cbad9247d16/download https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/9aa723f9-744f-48e5-8379-f4f4420b5343/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
ad0af448ab0fedf1cc17a48438c30177 83197f0d152f5948190a96782f874d4b 1b3af86474d7ae9f5fdf8f3f139865dc |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
DSpace at UIS |
repository.mail.fl_str_mv |
noesis@uis.edu.co |
_version_ |
1814095238828916736 |
spelling |
Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Borras Pinilla, CarlosRodriguez Duran, IvanAntolinez Rivera, Edberg AbelGarcia Malaver, Fabian Ricardo2024-03-03T22:37:55Z20162024-03-03T22:37:55Z20162016https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/34459Universidad Industrial de SantanderUniversidad Industrial de Santanderhttps://noesis.uis.edu.coLa Cooperativa multiactiva de taxis y transportadores unidos, Cotaxi posee gran variedad en servicios de transporte terrestre en Santander y Colombia, la cual cuenta con 230 vehículos para el servicio de la comunidad. Este proyecto tiene como objetivo principal el diseño, la estructuración e implementación de rutinas de mantenimiento correctivas y preventivas para los vehículos que conforman esta cooperativa. Para la realización de este proyecto en primer lugar se debe realizar una recopilación de información de las fallas que presentan los vehículos periódicamente para posteriormente clasificarlas y analizarlas por medio de herramientas como el análisis de criticidad por el método de sistemas ponderados y el diagrama de Pareto, los cuales nos permiten clasificar las fallas y determinar las más critica las cuales se analizaran y determinar los tiempos de intervención entre mantenimientos de los vehículos para así poder evitar que estos vehículos no pierdan tiempo por reparaciones no programadas en los talleres de mantenimientos. Una vez recopilada toda esta información se procederá a ingresarla en sistema informático (software) el cual se encargara de almacenar toda la información de los vehículos como hojas de vida, historial de fallas, fichas técnicas y principalmente generar las alarmas de las fechas de mantenimiento de los vehículos para así poder garantizar una reducción en los costos de manutención y poder prestar un mejor servicio a sus clientes que son los principales objetivos de la empresa.PregradoIngeniero MecánicoImplementacion de un plan de mantenimiento para el parque automotor de la cooperativa multiactiva de taxistas y transportadores unidos, cotaxi.application/pdfspaUniversidad Industrial de SantanderFacultad de Ingenierías FisicomecánicasIngeniería MecánicaEscuela de Ingeniería MecánicaMantenimiento PreventivoEstructuración E ImplementaciónDiagrama De ParetoAnálisis De CriticidadSoftwareAlarmasServicio.The Multiactive Cooperative taxis and transporters unitedCotaxi has great variety in land transport services in Santander and Colombiawhich has 230 vehicles for community service. This project's main objective is the designstructuring and implementation of corrective and preventive routine maintenance for vehicles forming this cooperative. For this project first must perform a compilation of information failures that have vehicles periodically to subsequently classify and analyze them using tools such as criticality analysis by the method of weighted systems and Pareto chartwhich allow us to classify defects and determine the most critical of which is analyzed and determined intervention times between maintenance of vehicles in order to prevent these vehicles do not waste time for unscheduled repairs in maintenance workshops. After gathering all this information will proceed to enter it in the computer system (software) which stores all the information of the vehicles as resumesfault historytechnical specifications and mainly generate alarms dates maintenance vehicles thus ensuring a reduction in maintenance costs and provide better service to their customers who are the main objectives of the company.Implementación de un plan de mantenimiento para el parque automotor de la cooperativa Multiactiva de Taxistas y Transportadores Unidos, CotaxiPreventive Maintenance, Structuring And Implementation, Pareto Chart, Criticality Analysis, Software, Alarms, ServiceTesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcceORIGINALCarta de autorización.pdfapplication/pdf371420https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/b2037095-6124-4728-a3bd-2d0f6af22129/downloadad0af448ab0fedf1cc17a48438c30177MD51Documento.pdfapplication/pdf6846565https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/76db0603-7b08-421e-8311-4cbad9247d16/download83197f0d152f5948190a96782f874d4bMD52Nota de proyecto.pdfapplication/pdf192926https://noesis.uis.edu.co/bitstreams/9aa723f9-744f-48e5-8379-f4f4420b5343/download1b3af86474d7ae9f5fdf8f3f139865dcMD5320.500.14071/34459oai:noesis.uis.edu.co:20.500.14071/344592024-03-03 17:37:55.647http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/open.accesshttps://noesis.uis.edu.coDSpace at UISnoesis@uis.edu.co |