Diagnóstico del estado actual de la malla vial y señalización de la vía Piedecuesta - Los Santos desde el pr 19+000 hasta pr 23+000

En el presente trabajo de investigación se realiza un estudio detallado al estado actual de la malla vial, señalización vertical y horizontal existente en un tramo de vía de 4 kilómetros comprendidos desde el PR 19+000 hasta el PR 23+ 000 del corredor vial que conduce del municipio de Piedecuesta al...

Full description

Autores:
Gomez Afanador, Carlos Alfredo
Silva Granada, Edwin Antonio
Tipo de recurso:
http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce
Fecha de publicación:
2016
Institución:
Universidad Industrial de Santander
Repositorio:
Repositorio UIS
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:noesis.uis.edu.co:20.500.14071/34055
Acceso en línea:
https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/34055
https://noesis.uis.edu.co
Palabra clave:
Señalización Vial
Pavimento
Inspección Visual
Aforo Vehicular.
In the present research work is carried out a datailed study to the current state of the road mesh
vertical and horizontal road signs existing in a section of track of 4 kilometers from PR 19+000 to PR 23 + 000 of the road corridor that leads from the municipality of Piedecuesta to the municipality of Los Santos. The methodology for this study consists of data collection each 10 meters; for the data collection of the information vertical and horizontal road signs respective
adapts formats issued by Instituto Nacional de Vías (INVIAS)
the Ministry of Transport and agreements with La Pontificia Universidad Javeriana
for the collection of information concerning to pavements
is used a format of own production
Taking into account the specifications of the visual inspection for flexible pavements manual issued by the ministry of transport. The processing of this data is developed by the software ArcGIS where it is interpreted in a concise and detailed manner the relevant parts of this study it being possible to demonstrate practically the current state of this track section in its three of action in order to carry out a detailed analysis of the collected in field and thus diagnosis in a precise way the state of this track section
which is evidenced in unfavorable conditions for the vertical road signs and alarming conditions for horizontal road signs and current condition of the road mesh
Rights
License
Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
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In the present research work is carried out a datailed study to the current state of the road mesh
vertical and horizontal road signs existing in a section of track of 4 kilometers from PR 19+000 to PR 23 + 000 of the road corridor that leads from the municipality of Piedecuesta to the municipality of Los Santos. The methodology for this study consists of data collection each 10 meters; for the data collection of the information vertical and horizontal road signs respective
adapts formats issued by Instituto Nacional de Vías (INVIAS)
the Ministry of Transport and agreements with La Pontificia Universidad Javeriana
for the collection of information concerning to pavements
is used a format of own production
Taking into account the specifications of the visual inspection for flexible pavements manual issued by the ministry of transport. The processing of this data is developed by the software ArcGIS where it is interpreted in a concise and detailed manner the relevant parts of this study it being possible to demonstrate practically the current state of this track section in its three of action in order to carry out a detailed analysis of the collected in field and thus diagnosis in a precise way the state of this track section
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description En el presente trabajo de investigación se realiza un estudio detallado al estado actual de la malla vial, señalización vertical y horizontal existente en un tramo de vía de 4 kilómetros comprendidos desde el PR 19+000 hasta el PR 23+ 000 del corredor vial que conduce del municipio de Piedecuesta al municipio de Los Santos. La metodología para este estudio consistió en el levantamiento de datos cada 10 metros; para el levantamiento de la información de la señalización vertical y horizontal respectiva se adaptan formatos emitidos por el Instituto Nacional de Vías (INVIAS), el Ministerio de Transporte y convenios con la Pontificia Universidad Javeriana, para el levantamiento de la información concerniente al pavimento se usa un formato de elaboración propia, teniendo en cuenta las especificaciones del manual de inspección visual para pavimentos flexibles emitido por el Ministerio de Transporte. El procesamiento de estos datos se desarrolla mediante el software ArcGIS donde se interpreta de manera concisa y detallada las partes relevantes de este estudio. Siendo posible evidenciar de forma practica el estado actual de este tramo de vía, en sus tres campos de acción, con el fin de realizar un análisis detallado de lo recolectado en campo y así diagnosticar de forma precisa el estado de este tramo de vía, el cual se evidencia en condiciones desfavorables para la señalización vertical y condiciones alarmantes para la señalización horizontal y estado de la malla vial
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