Promoting critical thinking through debates about the internal conflict in Colombia in the EFL classroom with 9th graders
Events of recent Colombian history deserve the attention of all disciplines. The purpose of the study reported here is to understand how debates may promote critical thinking in a class of ninth graders of Bogotá. In the diagnosis stage, a lack of knowledge of the Colombian conflict was identified....
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad Distrital Francisco José de Caldas
- Repositorio:
- RIUD: repositorio U. Distrital
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.udistrital.edu.co:11349/23363
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/11349/23363
- Palabra clave:
- Critical thinking
Debates
Social awareness
Post-conflict in Colombia
Licenciatura en Educación Básica con Enfasis en Inglés - Tesis y Disertaciones Académicas
Inglés - Métodos de enseñanza
Inglés - Enseñanza - Medios audiovisuales
Inglés - Material didáctico
Conflicto armado - Colombia
Comprensión de lectura
Criticalt hinking
Debates
Social awareness
Post-conflict in Colombia
- Rights
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional