Generating critical thinking on gender issues using listening activities

This paper contains the description of the problem we found regarding students’difficulties in taking a critical point of view towards gender issues, which is a common situation in this classroom and in nowadays’ society. By working on the listening micro skill of distinguishing between literal and...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Universidad Distrital Francisco José de Caldas
Repositorio:
RIUD: repositorio U. Distrital
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.udistrital.edu.co:11349/15991
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/11349/15991
Palabra clave:
Pensamiento crítico
Escuchando
Micro habilidad
Significado literal vs implícito
Licenciatura en Educación Básica con énfasis en Inglés - Tesis y Disertaciones Académicas
Pensamiento crítico - Enseñanza
Pedagogía
Métodos de enseñanza
Critical thinking
Listening
Micro skill
Literal vs implied meaning
Rights
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional