La formación del profesor de ciencias : fundamentos teóricos en una perspectiva de autorregulación metacognitiva

ABSTRACT: Cognitive tendency research on education has been centred on student learning and on didactics and science teachíng methods assessment. Based on cognitive self-regulation and metacognition, this article promotes a formative assessment of great relevance in the initial training of science t...

Full description

Autores:
Angulo Delgado, Fanny
Tipo de recurso:
Article of investigation
Fecha de publicación:
1998
Institución:
Universidad de Antioquia
Repositorio:
Repositorio UdeA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/8761
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10495/8761
Palabra clave:
Formación de docentes
Teacher training
Enseñanza de las ciencias
Science education
Aprendizaje
Learning
Evaluación curricular
Curriculum evaluation
Didáctica de las ciencias
http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept9331
http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept63
http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept5
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 2.5 Colombia (CC BY-NC-SA 2.5 CO)