La formación del profesor de ciencias : fundamentos teóricos en una perspectiva de autorregulación metacognitiva
ABSTRACT: Cognitive tendency research on education has been centred on student learning and on didactics and science teachíng methods assessment. Based on cognitive self-regulation and metacognition, this article promotes a formative assessment of great relevance in the initial training of science t...
- Autores:
-
Angulo Delgado, Fanny
- Tipo de recurso:
- Article of investigation
- Fecha de publicación:
- 1998
- Institución:
- Universidad de Antioquia
- Repositorio:
- Repositorio UdeA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/8761
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10495/8761
- Palabra clave:
- Formación de docentes
Teacher training
Enseñanza de las ciencias
Science education
Aprendizaje
Learning
Evaluación curricular
Curriculum evaluation
Didáctica de las ciencias
http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept9331
http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept63
http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept5
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial-CompartirIgual 2.5 Colombia (CC BY-NC-SA 2.5 CO)